Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första surfsesång

• Min första surfsesång

Publicerad av anonym-anvandare på 25 september, 2000 vid 20:39

är nu över. Jag tänkte att jag skulle lära mig surfa och inhandlade en beg bräda
    storlek för liten. Hade ingen aning om att det var lika lätt som att stå på en tvål i badkaret. Efter en del svordomar drog jag slutsatsen att det måste
    vara fel på Haddock himself och gick därför en liten nybörjarkurs i surf.
    Givetvis blåste det så mycket den kursen så det blev bara typ 50 meter surf,iof rätt skön känsla när brädan väl fick fart. Tyvärr så fick jag en fotskada i samband med kursen och fick lägga gummit på hyllan resten av sommaren. Nu när foten verkar läkt ihop är det för kallt för mig. Summmering y2k: 75 meter surf.
    Någon som haft en sämre sesång?

troglori svarade 24 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 06:04

säsong heter det!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 06:41

Dessutom är inte säsongen slut än… den har precis börjat!! 😉

• silversurfarn

Medlem
    26 september, 2000 vid 07:02

Men killen kanske menar ”surfesång” o inte ”säsong”
    Eller?

• spokdjur

Medlem
    26 september, 2000 vid 07:30

Stava rätt är stort
    Surfa 75 meter är större
    Mycket större

s

• ola-h

Medlem
    26 september, 2000 vid 11:25

Om du kört 75 meter på lite bräda kan man nästan säga att du kan surfa. Med lite mental träning under vintern kommer det gå bättre redan första gången du kör nästa år. Snart kommer du kunna köra obehindrat fram och tillbaka och antagligen kommer du redan i början av nästa säsong lära dig stå i stropparna och köra med sele.

Sedan är det bara att välja om du vill satsa på att lära dig gippa eller om du skall ta det lugnt med gipparna och gå på framåten direkt.

Lycka till

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2000 vid 13:03

…och sedan är du fast i surfträsket…med misslyckade förhållanden, skol/jobbskolk och högtrycksdepressioner till följd…sanna mina ord 😉

• christerljung

Medlem
    26 september, 2000 vid 19:19

Komplettera med en gammal ”pråm” dvs centerbordsbräda. En beg borde gå att få under en tusenlapp. Mycket mindre tvålkänsla…

• troglori

Medlem
    26 september, 2000 vid 20:43

75m hmm, planade du då?

Tl

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första surfsesång

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.