Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mina "nya" weed fenor…

  • Mina "nya" weed fenor…

    Publicerad av kinetic på 4 oktober, 2013 vid 17:00

    ]Fick idag hem de tre första “proto” fenorna. Ser kanon bra ut, men inte 100%, men det är ju bara på “försöksstadiet” än så jag är mycket nöjd med hur bra fenorna ser ut! 45 graders raket, tjockaste punkten låååångt bak (ca 50%), tunn profil (runt 8mm). Fenorna är samtliga runt 28.5 djupa. Den längst till vänster är styvast (helt i kolfiber), den i mitten är mjukare (kolfiber + basalt), o den längst till höger är mjukast (mest basalt). Skillnaderna i styvhet kan man känna tydligt, ingen av fenorna är dock “spagettimjuka”. Återstår att se hur bra/dåligt de funkar :grin:. Min gissning är att de kommer inte klara större segel än max 7.9, men ges det tillfälle kommer jag testa med 9.3 med… Faller de bra ut så kommer de finnas i “perfekt” finnish längre fram…
    64998[/ATTACH

    glader svarade 10 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • glader

    Medlem
    5 oktober, 2013 vid 19:40

    Vad är det för något? Vem har designat och vem har tillverkat?

  • kinetic

    Medlem
    5 oktober, 2013 vid 21:00

    I grund och botten en B+F som fått lite tjockare profil o mer rake. Originalet är kanon kanske lite klent lyft. Dessa borde ha mer lyft, o redan nu ljusår bättre finish. Byggs av min brädleverantör 🙂 . Har toppat över 36 med originalet, dessa kommer vara snabbare 🙂 . Störst är förväntningarna på den mjukaste…

  • glader

    Medlem
    6 oktober, 2013 vid 09:01

    Spännande!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mina "nya" weed fenor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.