Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

  • Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

    Publicerad av ola-h på 30 oktober, 2008 vid 18:12

    Så här när minusgraderna tränger sig på kan det vara skönt att drömma sig tillbaka till sommaren. Speciellt i juni var det några fantastiska dagar. Jag hittade en serie bilder från tionde juni som jag inte tro jag lagt upp tidigare och man kan säga att kontrasterna till de senaste veckornas segling är rätt stor. Min fru fotade, om jag minns rätt.

    http://www.olah.se/Windsurfing/Asa_080610/

    _Z0D3019.jpg

    mats_o svarade 15 år, 6 månader sedan 24 Medlemmar · 73 Svar
  • 73 Svar
  • bananen

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 19:11

    Fjantigt. Upp med lite bilder från GH idag istället! 😀

  • rrd

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 19:23

    Fina bilder. Sitter just nu o kollar på egna bilder tagna för bara någon/några veckor sen men det känns som länge sen.

    Är den handskfria säsongen över? Blir det nåt mera surf, de ser väl ut som att det kan bli nåt i mitten av nästa vecka.

  • foxsurfer

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 19:25
    RRD;513003 wrote:
    Fina bilder. Sitter just nu o kollar på egna bilder tagna för bara någon/några veckor sen men det känns som länge sen.

    Är den handskfria säsongen över? Blir det nåt mera surf, de ser väl ut som att det kan bli nåt i mitten av nästa vecka.

    För oss som körde i gis idag kan ju konstatera att handskar är att föredra…. :tongue:
    Segt med snö slask på vägen hem :mad2:

  • rrd

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 19:38

    Wow! Det låter kallt! Har inte kommit in i vintersurfkänslan än.

    Jag har pysslat om/torkat brädorna o seglen i garaget med lite extra värme. Halvöppna boardbags o segel hängande vertikalt så att allt vatten rinner ut.

    Snart är vi inne i säsongen när man kan surfa i Varberg o ta bilen o åka långt upp o åka skidor, det är en häftig känsla.

  • surfslusken

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 19:53

    @Foxsurfer 513004 wrote:

    För oss som körde i gis idag kan ju konstatera att handskar är att föredra…. :tongue:
    Segt med snö slask på vägen hem :mad2:

    Ähhh….va inte så där nu Bitte(r)! Lite tuff kände man sej när man körde hem genom ett vitt vinterlandskap efter 2,5 timmars segling i Gislöv!

  • foxsurfer

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 20:08
    surfslusken;513010 wrote:
    Ähhh….va inte så där nu Bitte(r)! Lite tuff kände man sej när man körde hem genom ett vitt vinterlandskap efter 2,5 timmars segling i Gislöv!

    Jo d är klart, vi var ju kungarna av gis i dag! 😉

  • rrd

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 20:11

    Kombinationen bra surf o snö är riktigt häftig!

    Förresten, är det sjukligt pedantiskt att alltid skölja av dräkt, förlängare, mastfot o bom efter varje surf?

    Och nu till en lite känslig fråga, ligger kanske allt tom kvar i surfbussen…

  • surfslusken

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 20:13

    @RRD 513018 wrote:

    Kombinationen bra surf o snö är riktigt häftig!

    Förresten, är det sjukligt pedantiskt att alltid skölja av dräkt, förlängare, mastfot o bom efter varje surf?

    Och nu till en lite känslig fråga, ligger kanske allt tom kvar i surfbussen…

    Om du frågar mej, SÖK HJÄLP!

    (Alt skaffa ett liv så du inte har så mkt tid till sånt.)

  • foxsurfer

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 20:18
    surfslusken;513021 wrote:
    Om du frågar mej, SÖK HJÄLP!

    (Alt skaffa ett liv så du inte har så mkt tid till sånt.)

    kanske dax att sluta spama denna trevliga sommar tråd…

  • superextrem

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 06:45

    “Förresten, är det sjukligt pedantiskt att alltid skölja av dräkt, förlängare, mastfot o bom efter varje surf?”

    Nejdå inte alls, men glöm inte att även kontrollera att nödraketerna är funktionsdugliga.

    Sen är det viktigt att du luftar brädan genom att skruva av luftskruven om brädan har en sådan…

    /Extrem

  • rasmus_w

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 13:17

    @RRD 513018 wrote:

    Förresten, är det sjukligt pedantiskt att alltid skölja av dräkt, förlängare, mastfot o bom efter varje surf?

    Skölja dräkten känns som en grej jag borde göra men inte gör. Bom känns vettigt att skölja om bakänden blivit grusig. Förlängare och mastfot ser jag ingen vits med att skölja om man inte har stått och torrseglat så förlängaren är alldeles full med jord.

  • ola-h

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 13:20

    Jag brukar skölja håret ibland mellan seglingstillfällena. Ibland även andra delar av kroppen som könsdelarna.

  • ola-h

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 13:23

    Det är förstås av stor vikt att även under själva seglingen skölja händerna
    _Z0D3118%20-%20Version%202.jpg

  • ola-h

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 13:25

    …och backspola fenan

    _Z0D3101.jpg

  • gustavl

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 13:46
    Ola H.;513163 wrote:
    …och backspola fenan

    _Z0D3101.jpg

    trevligt segel dedär..

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.