Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minskat intresse for Surfzone?

  • Minskat intresse for Surfzone?

    Publicerad av andersbq på 7 december, 2010 vid 21:15

    Surfzone / Steffo är ju ett socialt media som måste anses vara ett av de “första”. (Bortsett från lite datanörds och porrforum etc). Jag har dock en känsla för att intresset for detta eminenta forum har minskat på senare tid. Jag tycker man hade bättre koll på de tunga gubbarna och vi hade längre trådar med mer interaktion tidigare. Tänker t ex på feminsttråden för något år sedan etc.
    Kanske konkurrerar Facebook med Steffo om vår datorsurf-tid?

    drakglenn svarade 13 år, 5 månader sedan 34 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • mikaels

    Medlem
    7 december, 2010 vid 21:35

    För min del var det en usel surfsommar, och med tanke på hur få trådar om dagens surf det var jämfört med t ex förra sommaren så hade fler en dålig sommar…

    Jag vågar vägra facebook, så det var inte dit tiden gick 😉

  • jat

    Medlem
    8 december, 2010 vid 05:46

    användandet av deta forum går ju ned vintertid.Låt oss ta upp denna tråd i Maj igen. Vilket betyder att ungefär nu kan man nog se antalet användare på botten pga årstiden. För att få en uppfattning om nedgång behöver man nog mäta under tidsperiod på ca 3 år. Annars får man ingen som helst vettig konfidens i resultatet.

  • ola-h

    Medlem
    8 december, 2010 vid 06:54

    Facebook är inget jag lägger tid på, men däremot hamnar jag allt oftare på andra vindsurfingforum – jag är fortfarande en vindsurfinsforumsnerd ut i fingerspetsarna…. Men det är ju antalet diskussioner som är intressanta och av “hög kvalitet” just för mig som avgör vilket forum jag väljer att skriva på och surfzone känns oftast rätt “mager”

  • douglas-l

    Medlem
    8 december, 2010 vid 08:56

    Frågan kan väl enkelt besvaras med lite statistik från Steffo. Hur ser trafiken ut?

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2010 vid 09:30

    Klart Steffo har statistik, men vet inte hur sugen han är på att publicera med tanke på annonsörer etc?
    Sedan är det ju så att de flesta websidor har en minskande trend just nu i december, men min fråga är snarare lägger vi mer på andra sociala sajter typ Facebook? Det går ju inte mäta med google analytics.

    Håller med Ola om att det är rätt magert med intressanta trådar nuförtiden… Jag tycker vi måste skärpa oss lite nu!

  • s66

    Medlem
    8 december, 2010 vid 09:46

    Är det så konstigt, dagens framsida ser ju mer ut som ett långfärdsskridsko-forum än just vindsurfing som det borde vara…fattas bara isborr o pimpelfiske. Nästa dag så är det fyrtioåttatusen inlägg på SM i rodd.
    Jag tror mig kunna få ta del av lite läsvärda diskussioner och snaskiga inlägg från både självutnämnda experter såsom fyndiga och meningslösa Slusken…men detta forum verkar ha tappat tråden helt.

    // Andreas

  • surfslusken

    Medlem
    8 december, 2010 vid 09:49
    andersbq;641681 wrote:
    Håller med Ola om att det är rätt magert med intressanta trådar nuförtiden… Jag tycker vi måste skärpa oss lite nu!

    Jaaa! Fler intressanta och underhållande trådar av de här slaget borde väl locka kids så väl som ensamstående förortspappor och sameänkor!

    Finns de föresten nån forskning som stöder tesen “fler besökare/trådar = bättre/roligare/intressantare forum”?

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2010 vid 10:05
    S66;641682 wrote:
    Är det så konstigt, dagens framsida ser ju mer ut som ett långfärdsskridsko-forum än just vindsurfing som det borde vara…fattas bara isborr o pimpelfiske. Nästa dag så är det fyrtioåttatusen inlägg på SM i rodd.
    Jag tror mig kunna få ta del av lite läsvärda diskussioner och snaskiga inlägg från både självutnämnda experter såsom fyndiga och meningslösa Slusken…men detta forum verkar ha tappat tråden helt.

    // Andreas

    Håller med, vintersporter borde inte sorteras under vindsurfing eller kite. Finns väl massa andra forum för dem.
    Men kanske så är det kommersiellt för Steffo att promota det?
    Jag minns samma diskussion för 100 år sedan när tidningen Surf Sport bytte namn till Fun Sport och så la man in Mountainbike, Snowboard (och kanske skate och skidor typ)
    Vindsurfingutrymmet krympte till typ 1/3 del. Sedan var det ingen som gillade tidningen och så las den ner.
    “Skomakare – bliv vid din läst” hette det på gammelmormors tid det gäller nog fortfarande!

    Också undrar jag vart den där funktionen där man kunde se hur många som läst en tråd tagit vägen? Min kän

  • svennebanan

    Medlem
    8 december, 2010 vid 14:51

    Jag kryssade i lika mycket först, men sen kom jag på att Ola Hs kvalitetsinläggsavhopp till främst boards gjort att jag nog mer kollar köp&sälj här och hittar de intressantare trådarna på boards (iaf vad det gäller utrustning). Speed håller nog iofs högre klass här, men det aktar jag mig för. Vad det gäller surfslusken så finns graemef på boards och hans bantering av Ola H och diverse andra “continental gheyers” är fan bland det roligaste jag läst på ett forum.

    I säsong är ju dock surfzone överlägset, dels pga den lokala anknytnigen med prognoshets etc, men framförallt för att det är så många som lägger ner tid på att producera bilder och filmer av riktigt hög kvalitet på vindsurf i Sverige.

  • gregerkj

    Medlem
    8 december, 2010 vid 15:07

    Vilka andra forum kan du rekommendera än denna är inte lika insatt i forumdjungeln men det verka finnas
    många att välja på?

  • svenne

    Medlem
    8 december, 2010 vid 15:33
    Gregerkj;641722 wrote:
    Vilka andra forum kan du rekommendera än denna är inte lika insatt i forumdjungeln men det verka finnas
    många att välja på?

    http://www.cnczone.com
    Men se upp för moderatorn, han är en sur jävel. 😉

  • styret

    Medlem
    8 december, 2010 vid 15:47

    Du är en sån jäääävla nörd!

  • svenne

    Medlem
    8 december, 2010 vid 16:17
    styret;641724 wrote:
    Du är en sån jäääävla nörd!

    Erkänn att du gillar det.

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2010 vid 17:53
    Svenne;641723 wrote:
    http://www.cnczone.com
    Men se upp för moderatorn, han är en sur jävel. 😉

    Jag gillar layouten, saknar verkligen den gamla blåa Surfzonen.

  • challgren

    Medlem
    8 december, 2010 vid 20:37

    Hej,

    Det är alltid mindre trafik på vintern men enligt statistiken så var sommarens och höstens aktivitet på sajten lika bra eller bättre än förra året. Tror att det överjävligt kalla vädret gör att surfsuget, och aktiviteten på sajten, försvinner lika fort som värmen i fingrarna.

    Vi har funderingar på att få till betydligt mer redaktionellt material, så som resereportage, tester mm. Skulle det vara intressant?

    Mvh
    Christian

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minskat intresse for Surfzone?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.