Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minskat intresse for Surfzone?

  • raask

    Medlem
    8 december, 2010 vid 20:58
    challgren;641753 wrote:
    Hej,

    Det är alltid mindre trafik på vintern men enligt statistiken så var sommarens och höstens aktivitet på sajten lika bra eller bättre än förra året. Tror att det överjävligt kalla vädret gör att surfsuget, och aktiviteten på sajten, försvinner lika fort som värmen i fingrarna.

    Vi har funderingar på att få till betydligt mer redaktionellt material, så som resereportage, tester mm. Skulle det vara intressant?

    Mvh
    Christian

    Absolut, alltid intressant och lockande med resereportage!

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2010 vid 21:46
    challgren;641753 wrote:
    Vi har funderingar på att få till betydligt mer redaktionellt material, så som resereportage, tester mm. Skulle det vara intressant?

    Mvh
    Christian

    Varför bara fundera, kanske läge att skriva istället?

  • styret

    Medlem
    8 december, 2010 vid 22:15

    reportage och skriverier JA, produkttester, kanske, om dom vågar säja något till skillnad mot alla tester som redan finns tillgängliga.

  • ola-h

    Medlem
    9 december, 2010 vid 16:36
    svennebanan;641721 wrote:
    … graemef på boards och hans bantering av Ola H och diverse andra “continental gheyers” är fan bland det roligaste jag läst på ett forum.

    Ytterligare en anledning Boards är roligare. Det är avsevärt smartare “tjafs”. Å så lär man sig rätt mycket engelska (vilket knappast gäller amerikanska eller internationella forum).

  • hanko

    Medlem
    9 december, 2010 vid 21:48

    Till viss del har du rätt BQ (som vanligt). Jag är väl endast aktiv på Surfzone och inte på något annat forum. Inte Facebook eller liknande. Jag följer främst Speed/slalomtrådarna utan att prestera så mycket själv varken i skrift eller på vattnet av olika anledningar. Som i så många andra forum (som jag har förstått) uppstår dominanter med all rätt och det blir lätt ett skimmer av inbördes beundran likt den som finns i näringslivet med diverse mer eller mindre nobla ordrar och “sällskap”. Se bara på Round Table, vissa Rotaryklubbar, segelklubbar (yachtclubs) u name it.
    Jag är ständigt imponerad hur lilla Sverige producerar respekterade surfare i alla kategorier med tanke på våra egentligen usla förutsättningar med vissa undantag.
    Jag följer med spänning reserepotagen du gjort BQ. Likaså alla Mauirapporter och Sydafrikarapporter osv.

    Summa summario så tror jag Surfzone har väldigt många fluktare (läs läsare) som bara njuter av utbudet av tyckande och kunnande. De (vi) drömmer sig bort i köp o säljannonser….. vill-ha-begäret är outtömligt..! Avunden frodas….nya trender kommer och försvinner…! Hur hett var inte Starboard för några år sen… nu är det Carbon Art som gäller…
    Med glädje konstaterar jag likt Tobbe Hed hur “Deltafenan” gör comeback! Prylnisse har jag aldrig varit även om jag ibland har önskat det…! Så länge det finns junkriggers som jag själv överlever Surfzone..! Som annonsör på Surfzone behöver man nog inte oroa sig. Det är inte antalet inloggade medlemmar som är huvudsaken utan så länge det finns fluktare som kikar forum, köp o sälj, res och även klickar på de kommersiella länkarna så överlever Surfzone…! Jag menar….finns det verkligen seriösa alternativ?

    Ta nu riktigt goa bilder i landet Down Under BQ och publicera ett fett album så ska du se att nästa trend blir att åka till Australien och speeda!!

    Har ni märkt att Barry(Mr Maui Sails) fått mindre utrymme….senaste tiden..??

  • bicless

    Medlem
    10 december, 2010 vid 08:43

    Speedforumet är ett av de mest aktiva, rätt starka karaktärer där vilket säkert bidrar, men den starkaste orsaken är troligen att Barry förekommer mer i speedforumet än i övriga forum.

    Jag tror inte en issurftråd med ca 150 inlägg i en tråd bidrar till att minska intresset för surfzone, alla som hakat på tråden visar ju att många är intresserade. Sen kanske man kan ha den under egen rubrik men det skulle knappas göra att surfzone växte eller blev bättre. Dessutom är det näst intill omöjligt vindsurfa utan is när det är -10 utanför dörren så känns naturligt att man börjar fundera på alternativa surfsätt just denna del av säsongen. När isen släppt så försvinner de på automatik.

    En styrka (men även svaghet) med gamla surfzone var att många diskussioner låg på ungefär samma ställen så man kunde plötsligen komma på sig själv läsa nått intressant som man egentligen inte tänkt från början. Så fler underrubriker och underforum är inte bara av godo. Jag tycker man skall försöka begränsa det lite så inte för många varianter har eget underforum.

    En sista grej, live reportage från event, resor, tävlingar typ BQ och co tycker jag är grymma, mer sånt.

  • nachoman

    Medlem
    10 december, 2010 vid 12:55

    Intressant läsning! Min uppfattning om Surfzone är att det finns mängder med tips och hjälp att ta del av här. Inte minst kan man fråga experterna om råd eller bara hålla sig uppdaterad med vad som händer. Forumet är ypperligt för exempelvis nybörjare som vill lära sig mer om sporten och t ex veta var i Sverige/Norden man bäst utövar sporten.

    Dock kan jag förstå att för de svenska surfveteranerna som figurerar i detta forum kan en del av trådarna kännas ointressanta och poänglösa. Några av er som tänker/känner så kanske har varit aktiva surfzonebesökare i många många år. Visst, även jag, som inte är särskilt gammal i forumet, ser att trådar och ämnen upprepar sig. Kan bara tycka att det är högst naturligt om det skall hållas liv i forumet och inte bara bli ett föråldrat uppslagsverk.

    Själv har jag iallafall svårt att hålla mig ifrån läsning på forumet, även vintertid då prylarna ligger väl inpackade i källarförrådet.

    Ibland finns det ju till och med kommentarer av rolig karaktär…

    Rock on!

  • Knatte

    Gäst
    11 december, 2010 vid 11:57

    Personligen är jag inte alls förtjust i alla underforum och uppdelningar, som gör att många bra diskussioner aldrig dyker upp till allmänheten..

    -Tror man med fördel slå ihop många av underforumen till ett stort off-topic som är lätt att hitta. Nu är det ett gytter av underforum och det är nog inte bara jag som har svårt att navigera rätt:crazy:

    Sedan tycker jag det känns rätt naturligt att det blir mer frågor/diskussioner om isbrädor och liknande just på vintern, då övrig segling är mer eller mindre omöjlig.
    Stör inte alls mig i alla fall:tongue:

    Sedan finns det säkert många som bara läser, men sällan skriver något själva.

    Sedan tror jag reportage och kanske någon form av tester på prylar skulle vara intressant för den stora massan ?

  • ola-h

    Medlem
    11 december, 2010 vid 15:22

    Jag giller inte heller underforum.

  • badjanne

    Medlem
    11 december, 2010 vid 18:06

    Sitter på Fuerteventura för att bättra på solbrännan innan vi åker till Curasau i Januari. Här har vi inte haft surfvind en enda dag på två veckor men fint badväder. Det är väl allmänt känt att man åker inte till Fuerte i december för att surfa.
    Återkommer med ett reportage om surfing i Curasau.

    Vad som stör mig mest på Surfzone är att så fort någon skriver någon läsvärd rubrik ändras hela syftet efter ett par inlägg. (Jo jag vet att jag syndar själv ibland)

    Börja pensionsspara nu
    Bättre solbrännd än utbrännd
    :santa:

  • andersbq

    Medlem
    11 december, 2010 vid 18:31
    Badjanne;641905 wrote:
    Sitter på Fuerteventura för att bättra på solbrännan innan vi åker till Curasau i Januari. Här har vi inte haft surfvind en enda dag på två veckor men fint badväder. Det är väl allmänt känt att man åker inte till Fuerte i december för att surfa.
    Återkommer med ett reportage om surfing i Curasau.

    Vad som stör mig mest på Surfzone är att så fort någon skriver någon läsvärd rubrik ändras hela syftet efter ett par inlägg. (Jo jag vet att jag syndar själv ibland)

    Ja du gör vad du kan för att kapa den här tråden också… 😉
    Curacao förresten!

  • hakuna

    Medlem
    13 december, 2010 vid 08:35

    Jag tror också på färre underforum, och om man behöver hitta speciella saker så kanske förbättra sökningen mha taggar och annat?

  • el_duderino

    Medlem
    13 december, 2010 vid 09:59

    Jag slutade skriva på detta forumet för att man inte kan komma med några åsikter utan att bli överkörd av vissa självutnämnda experter…

    Sen är det som jag läste i ett inlägg lite längre upp en klubb av inbördes beundran som har uppstått. Ingår du inte i denna skara är det lätt att dina inlägg helt enkelt ignoreras…

    Inget kul i längden helt enkelt…

  • tbsurf

    Medlem
    13 december, 2010 vid 14:40

    jag tappa intresse att bäde läsa och skriva här för att det går så segt att ladda sidan.. Är säkert nåt skit här med min pc men så är det för mej iaf

  • ola-h

    Medlem
    13 december, 2010 vid 15:52
    surfslusken;641684 wrote:
    Finns de föresten nån forskning som stöder tesen “fler besökare/trådar = bättre/roligare/intressantare forum”?

    Det skulle jag starkt tvivla på att det finns eftersom jag inte tror det finns något sådant samband. Men här är en klassiker i klassen “forumteori” som håller än:
    http://www.shirky.com/writings/group_enemy.html

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minskat intresse for Surfzone?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.