Senaste nytt Forums Mistral Custom Flow 266 – kommentarer

  • Mistral Custom Flow 266 – kommentarer

    Publicerad av garage på 17 september, 2003 vid 18:18

    Hej!

    Rimligtvis borde det väl finnas nån därute med erfarenhet av denna bräda. Den har ju några år på nacken men måtten tycker jag känns hyffsat moderna ändå, lite längre, lite smalare kanske men…

    Jag kör idag på en Mistral Screamer II 280cm 103L, är det så gott som samma bräda eller? Jag upplever screamern som lite lång och tung men annars en mycket trevlig bräda. Egentligen vill jag ha en Carve 99, men det är ju så mycket pengar, hur mycket har hänt på några år egentligen? Är det värt att dega upp?

    Min nivå är väl ungefär medelmåttig.

    Tacksam för tips!

    Mvh Andreas

    anonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surfen

    Medlem
    17 september, 2003 vid 19:44

    Hallå,
    har en Custom Flow 266 96liter från 00 en perfekt bräda att köra på när det tutar i lite mera gärna fullt drag i ett 5,4m² segel. Brädan är otroligt snabb och lätt manövrerad kanske lite för snabb när det blir lite vågor men den är fullt kontrollerbar men man får sänka farten innan man gippar annars går det åt fanders. En skön bräda som jag gärna tar fram och åker på, och som jag alltid har med mig i bilen.
    Det enda minus som jag kan ge brädan är nosen som petar upp lite väl mycket och gör märken i seglet, men det kan jag leva med. Köp den och du kommer att köra skiten ur dom flesta när du lärt dig brädan.
    Att den är lång och smal är ingen nackdel(snabb och mjuk i vågor).
    PS sätt inte på en för stor fena på den då fungerar inte brädan som den ska original fenan till den är perfekt att åka på, använder segel från 4,7 till 6,7 på samma fena utan att få spinnout eller den känns trög med det stora seglet.

  • the_novice

    Medlem
    18 september, 2003 vid 08:17

    Jag har consept modellen som är lite tyngre, tror den är fran -99 (93 liter). Tycker den är himla go att segla med och jag kör 5.3 och 6.4 segel (skall skaffa 4.5-4.7 ocksa har jag tänkt). Nosen är som sagt väldigt “spetsigt” och gör lätt märken i seglet. Original fenan ligger väl pa 27cm?, och jag har testat 26,29 och 32 cm. Tycker helt klart det hjälper med lite sörre fena till 6.4 segel, och med tva bakre stroppar är den en himla go burn and turn bräda.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2003 vid 09:05

    Har en custom flow 266(använder den som lättvindsvågis) och har bara bra erfarenheter av den. Gippar nästa av sig själv, går fort men det är ingen nackdel i onshoreförhållande, hoppar högt. Har kört med 4,5 segel som minst på den (när jag lämmnat min lilla bräda hemma) det funkar men hade varit bättre med en mindre bräda då, jag väger 75 kg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2003 vid 18:33

    har en Flow 276 102l som också nästan gippar av sig själv. otroligt fint skick. 3500kr just nu i Norrtäljeområdet.
    mvh ebh@telia.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Mistral Custom Flow 266 – kommentarer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.