Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 20:15

    Hej!
    Det beror på hur mycket du väger.
    Ta volymen, minus din vikt och det talet blir minst 25-30.
    Gärna mer om du är nybörjare och vill vara på säkra sidan.
    Dom gröna tidiga modellerna kan bli mjuka under fotstropparna, dock inte alla.(Min har klarat sig trots att jag väger nästan 90kg).

  • tomtenissen

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 20:29

    Stämmer det där verkligen? Jag väger 55, har en bräda på 90 liter, och jag kan visserligen dra rigg på den, men det krävs många försök och den är rejält instabil…. Är det inte lite fler faktorer som spelar in, t.ex. bredd?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 20:47

    Tjena Calypso power.
    Du har delvis rätt, jag väger som sagt nästan 90kilo och har en flow 284.Man måste vara nogran med hur man står med fötterna och inte ha dåliga nerver, för visst sjunker brädan ner rejält i vattnet, dock sjunker den inte för mig.
    Som största segel har jag ett plant 7.2m, skulle jag dra ett gammalt race segel med stor buk, skulle det bli för tungt.
    Jag skulle inte rekomdera 284 till en nybörjare som väger över 70kg. Som nybörjare är det gott att ha lite volym till godo när man ska träna manövrar.

  • tomtenissen

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 20:54

    Jo, håller med, är själv ganska mycket nybörjare. Försökte dra rigg på min bräda innan jag lärde mig vattenstarta, men gav upp rätt snart. Visst, den sjönk inte, men som du säger så sjönk den ner en bra bit i vattnet, plus att den blir väldigt instabil när seglet väl lämnat vattnet och man inte har något att stödja sig på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.