Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow -kvallitet

  • linsurfer

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 10:39

    Jag har också hört det. En kompis köpte en uthyrningsbräda i Tyskland, som tur är provseglade han den och upptäckte då att den var helt mjuk under stropparna. Så han fick byta den kan tilläggas.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 13:07

    Vilket skitsnack !!!! har själv en flow custom 276. helt klart den bästa freeride brädan där finns. kan rekomendera dig starkt att köpa den.

  • linsurfer

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 13:20

    Det är skillnad på custommodellen och den vanliga flowen i material. Hur kan du hävda att det är skitsnack? Har du 10 st flow som du seglat lika mkt eller? Det var inte brädan i sig det var fel på heller. Alla vet att flowen är en schysst bräda. Att den blir svampig under hälarna har inget med seglingsegenskaperna att göra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 13:43

    Bra talat!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 13:47

    Det är inte flow custom som jag menar. Det är den mintgröna varianten.
    Vet någon om det är någon skillnad på årsmodellerna när det gäller material? Tror att den första modellen kom 98.

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 13:49

    Kika in på rec.windsurfing, där har det minsann diskuterats en hel del kring kvailtén på Mistrals Flow-brädor. Jag har själv seglat en del på 276 å 284 – helt klart väldigt trevliga Free-ride brädor, men håller de?

    Ett starkt skäl till att Mistral valde att köpa Fanatic lär vara att de ville komma åt en bättre tillverkningsteknik. Numera lär alla Mistral Flow-brädor tillverkas i Schütz-werke (Fanatics fabrik i Tyskland) och det är väl inte helt utan anledning, eller vad tror ni?

    Däremot tror jag att en Flow modell 2000 är ett av de bästa köp man kan göra – bra bräda i bra konstruktion!

    Lägg noga märke till att du har en Custom 276 – den tillverkas i Cobra-fabriken i Thailand och har kvalitetsmässigt väldigt lite att göra med de vanliga Flow-brädorna. En sådan skulle jag oxå gärna skaffa mig!

    Surfa På!

  • johan-a

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 14:04

    Vart skulle man kika in?

    johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 14:04

    Vilken adress är det till rec.windsurfing ?

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 14:17

    som jag fick här var att gå in via http://www.deja.com. Sök sedan efter “rec.windsurfing” så kommer ni att hitta en konf som till innehåller en hel del guldkorn.

    Lycka till!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2000 vid 21:53

    Hej jag var på Öland i somras och såg en kille lämna tillbaka två FLOW mintgröna
    Dom var mjuka så det sjöng om det. En 276a och en 284a.
    I am windsurf 99 juni var det en artikel om detta. det är dom mintgröna som dom hade problem med. Dom som gjordes i Asien. Nu görs dom inte där mer.
    Köper du en ny är det inga problem. Eller en custom. Samt den billigare vad den nu heter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Flow -kvallitet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.