Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Hookipa

Taggad: ,

  • Mistral Hookipa

    Publicerad av tobc på 25 september, 2003 vid 11:49

    Är det någon som har testat denna modell? Fick med en på köpet när jag köpte en annan bräda så jag är nyfiken att höra kommentarer, den är ju några år hehe.

    tobc svarade 20 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pontusp

    Medlem
    25 september, 2003 vid 12:09

    Oj Oj Oj nostalgin flödar…

    Jag hade en -88 -89 nånting, helt klart en grym bräda på den tiden, undrar dock hur den står sig mot dagens brädor?

    Man hör ju på namnet att den sparkar stjärt…Du kommer att vara kung på stranden!!!

  • tobc

    Medlem
    25 september, 2003 vid 15:34

    😛 låter ju guttit hehe…
    han som gav den till mig hade problem med den men vi får väl hoppas jag kan rida den bättre =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2003 vid 12:33

    smile.gifCOOOLT!!

    Kommer ihåg när jag handlade min Hookipa en Decemberdag i slutet av åttiotalet. Bodde hemma då och stod på brädan i pojkrummet hela vintern tills jag äntligen fick testa den framåt april. Vet att det på den tiden vattnades i munnen på de flesta då man plockade fram den. Alla minns väl filmen “The Story of Robby Naish” när Robby riggar sin Mistral Hookipa med Gaastra WaveFoil på tomten och knallar ner till Kailua beach för att smacka lite läpp i pålandsvind (som bara han kan göra i småvågor)
    Nostalgin flödar – Grattis till “nya” brädan!!

  • nordgren

    Medlem
    1 oktober, 2003 vid 18:38

    Hehe den blir du nästan tvungen att lägga upp en bild på. =)

  • stinger

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 10:23

    Jag hade också en Hookipa i slutet på 80-talet. Tyckte den var snabb och väldigt
    hoppvillig. Den överlevde 3 säsongers entusiastiska hoppförsök innan fenboxen och
    materialet runt den gav sig.

    Bild på hur mitt rum hemma hos mor o far såg ut då. Brädan upphängd i taket. Bra för
    table-top-träning smile.gif

  • tobc

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 17:46

    Den bilden säger det mesta =) Ser exakt ut som den jag har!
    cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Hookipa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.