Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Naish?

  • Mistral Naish?

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 februari, 2000 vid 10:02

    Det är dags att byta bräda, så är det bara. Frågan är ju som alltid Vilken bräda… However, jag har kollat (tyvärr inte haft möjlighet att prova) Mistral Naish , vill kunna segla upp till 5.7-5.8, väger ca 75 kg. Funkar det med 8’5″ eller ska man gå upp på 8’6″ Har en känsla att 8’6″ kommer att bli stor när det börjar blåsa rejält? Någon som har erfarenhet av dessa brädor?
    /Per

    anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • erra2

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 10:05

    Har bara hört av en som seglat Naish på GC att de är fruktansvärt bra!!!!

  • johan-a

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 10:42

    En kompis kör på en 8″5. Han väger 85-90 kg, och kör 5,7 utan problem. Han är mycket nöjd med brädan. Den är lätt, hållbar, snabb och lättsvängd. Dock inte lika underbar som årets JP 260!!!!

    johan

  • ola-h

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:11

    Jag har inte heller seglat brädorna själv, men har talat med många som gillat dem. Speciellt är vet jag många som valt till och med 8’4″:an som ända brädan och ändå är nöjda med “lättvindsegenskaperna”.

    Kom ihåg, brädorna må se små ut men de har väldigt mycket extra volym. Visserligen har de lite bananrocker och inte så mycket bredd i tailen, men med en aktiv seglingstil verkar de ändå plana rätt tidigt. Jag tror att du lungt kan välja 8’5″ som enda vågis.

    Ola H.

  • voodoo

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:43

    Har haft en naish 8’5 som jag seglade på Sardinien men jag tyckte att den brädan var alldeles för stor jag väger ca. 70kg sålde den direkt när jag kom hem jag hade förbest. den innan dom ändrade vol från 76l till 85?eller vad den nu har !!Köpte en Drops 8’5 istället som är helt kanon som jag vill bli av med intr. ???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:44

    Jag väger ca 75 kg och har kört en Naish 8,5 kopia (CLS). Den funkar fint som enda våg från 3,7 till 5,8 och passar bäst med 5,3. Jag har seglat i Sverige samt riktigt vågsegling i Marocko, brädan är grym överallt så länge det inte blåser mer än för 4,2. Alltså: 8,5 är en riktigt allround bräda.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:46

    Sälj sälj sälj!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Naish?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.