Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Score 104…???

  • Mistral Score 104…???

    Publicerad av pontusp på 31 mars, 2003 vid 12:55

    Någon som har nån erfarenhet av Mistral Score 104 -99.

    Hade tänkt köpa en freestylebräda när det inte blåser så mycket. Har 6,5 som största segel.

    Hittat en bräda till löjligt bra pris, vågar man köpa den osedd??? Jag vet att den är lite skadad i nosen men det går ju att laga…

    Vad har ni för erfarenheter av brädan???

    drx svarade 21 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • drx

    Medlem
    3 april, 2003 vid 10:33

    Har själv en Score v99 från -00 som jag är mycket nöjd med, den är nog mycket lik 104an. Den planar lätt, och glider rätt långt mellan byarna utan att tappa planing. Den är även mycket stabil att springa omkring på om man vill trixa, och ploppar lätt upp ur vattnet på minsta lilla våg, om man trycker till lite =)

    Den enda nackdelen (som med alla freestylebrädor) är väl att den inte svänger lika bra som en vågis. Dvs om man inte trycker ner den ordentligt i svängen med riggen också så kan den studsa upp och tappa fästet. Detta händer alltså vid ganska tvära svängar då i hög fart alltså, och beror på de tjockare kanterna som alla freestylebrädor har.

    Kvaliteten är mycket bra, som alltid med mistral, så jag skulle inte tveka att köpa den om jag vore du!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Score 104…???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.