Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Twister?

  • oscar

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 16:15

    Har kört ett par timmar på 117. Kan inte säga så mycket än om den men den är grymt lättseglad, har mkt bra POP och att fenan är för mjuk för taskiga 6.9 förhållanden. Få stroppositioner så för freerideseglare är den inte så bra lämpad. Skulle bara rekommendera den till de som kör mkt trick.

    Återkommer……..

  • star

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 18:48

    Kört 102:an ett par gånger med 6.3. Mitt första intryck var ganska negativt mycket beroende på den minimala 22″ fenan som är std. samt segelstrlk. Brädan var trög och lyfte inte riktigt i aktern trots bra drag i seglet. Med 28″ fena var skillnaden avsevärd och riktigt kul segling. Längden kräver även en god seglare. Briljant är den vid “lek”. Skär inte fast i skarpa manövrar extremt rapp och pigg. Kort och gott en något begränsad leksak, men för den med freestyle på näthinnan är Twistern ett måste i boardbagen.

  • oscar

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 10:11

    Har nu kört lite mer med 117. Bra tryck i 6.9 med en Goya freestyle 26. Helt annan bräda med den fenan. Inte speciellt snabb men fullt tillräckligt. Otroligt bra pop! Planar snabbt och är lätt att tricka med.

  • challgren

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 14:04

    Har en 102:a.

    Den känns väldigt liten för att ha så mycket volym. Hade en Score v88 tidigare och den här brädan svänger bättre/snabbare och planar tidigare och har bättre pop och känns nästan mindre än Scoren. Tror att många av dessa egenskaper kommer av att den ligger högt i vattnet och att bredden gör att man kan ha lite annorlunda bottenkurva med lite mer taillift än de äldre freestylebrädorna.

    Originalfenan(22cm)är inget vidare. Alldeles för mjuk och tunn vilket gör att det är svårt att ta höjd med den samt att den lätt blir skadad. Har kört 6.6kvm/28cm, 6.6kvm/22cm och 5.3/22cm .

    Den gick oväntat bra med MYCKET tryck i 5.3:an och mycket chop.
    De anatomiska stropparna fungerar bra men jag vet inte om jag känner någon större skillnad mot vanliga stroppar…

    Hara bara seglat den 3dgr hittils men den blir bättre för varje gång…eller är det kanske jag som blir bättre 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2002 vid 08:23

    Hur fungerar det med en freestyle på 117 liter som är 67 cm bred? Blir den inte klumpig? Jag vill ha en bräda som planar tidigt och när det blåser 5.0 väder byta ner till min vågbräda. Med andra ord vill jag ha en freestylebräda som är stabil för lite trick under planingströskeln men som också är bra för hopp, vulcans, etc. när det blåser lite mer. Jag väger 90 kg.

    Tips och råd mottages tacksamt!

    /Peter

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    5 februari, 2011 vid 16:57

    Funderar på att köpa en sådan bräda, men hur är den om man inte är så duktig
    utan klassas nästan som nybörjare?
    Stod lite ang dålig orginal fena, vad rekomenderas för fena till 5,6 segel. Min vikt 65kg

    Daniel

  • m3lk3r

    Medlem
    6 februari, 2011 vid 16:23
    nybörjarsurfaren;646097 wrote:
    Funderar på att köpa en sådan bräda, men hur är den om man inte är så duktig
    utan klassas nästan som nybörjare?
    Stod lite ang dålig orginal fena, vad rekomenderas för fena till 5,6 segel. Min vikt 65kg

    Daniel

    En vän till mig har den och han köpte sin innan han lärde sig vattenstart fullt ut, han kunde dra rigg på den hyfsat, väger nog lite över din vikt också.

    Den verkar vara ganska bra, min vän utvecklades fort på sin tycker jag.
    Är inte så haj på fenor (haha) men jag tror att det skulle fungera bra med en på 25 cm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Twister?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.