Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral vision, mastfotposition

  • Mistral vision, mastfotposition

    Publicerad av john på 22 februari, 2000 vid 22:06

    Jag tror att mastfoten på vison 130 är något för långt bak. Resultanten av krafternas riktning (vektor) mellan mastfot, fena och segel kan bli fel. Vet någon med säkerhet om Mistral “kryper till korset” och flyttar fram mastfoten några få centimeter?

    dr-masse svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 07:01

    Mistral har nu i ett flertal test fått implicit (de skriver inte rätt ut “Flytta fram mastskenan, puckon!”) kritik för att mastfoten sitter väl långt bak. När jag kollade på 150:an och 170:an så blev jag faktiskt rätt fundersam på hur det skulle funka. Mastskenans främsta position var jämförbar med positionen längst bak på en RRD Avantracing. Faktiskt blev det här skälet till att jag INTE köpte en Vision 130 eller 150, tror att de har tänkt lite fel. Även om det är trevligt med den fria känsla som det innebär att ha masten långt bak så tror jag liksom du att det blir problem med krafterna.

    Nåja, vi kan väl höra vad andra här tycker?

    Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral vision, mastfotposition

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.