• gogga

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 15:59

    jag undrar också

  • skotten

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 16:10

    feel free to reply in swedish…. dont be afraid!! 😛

  • johanw

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 19:06
    gogga wrote:
    jag undrar också

    jag med, den undre vissar ju alltid bättre..

  • nic

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 19:43

    Det är en annan modell för att räkna ut väder som jag tror ska vara bättre för lokala variationer. Det står faktiskt en del att läsa om det på Windgurus sajt för den som orkar.
    Ett annat exempel på olika modeller intressant för oss är tex SMHI och DMI som använder två olika modeller och därför blir inte förutsägelserna lika.
    Att SMHI’s vindprognoser sällan stämmer för oss beror däremot mest på att SMHI, så att säga, “varnar” för vindstyrkor och därför alltid uppger potentiellt högsta möjliga vindstyrka.

    Så har jag fattat det i alla fall.

    På västkusten och söderut tror jag alla tycker att DMI funkar bäst och om SMHI instämmer i prognosen blir det mest en bekräftelse på att prognosen är stark.
    Tycker även windgurus normala funkar bra för långtidsprognoser.

    Foreca å andra tror jag bara använder sig av SMHI’s väderdata med ett eget presentationslager.

    Jag använder mig av windguru för att planera veckan, lägga upp taktiken hemma och DMI’s vindkartor för att bestämma spot. Jag är nog nästan aldrig besviken på DMI, däremot kan desperation lura ut mig i (host host) ogjort väder ibland…

    nic

  • skotten

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 22:04

    ahh nice one m8, thanks

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.