Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mobilt surfdagis – hur mycket skulle ni ge?

  • Mobilt surfdagis – hur mycket skulle ni ge?

    Publicerad av bananen på 13 augusti, 2008 vid 08:27

    Sitter hemma och har semester – från jobbet… inte från ungarna. Skulle vara beredd att betala rätt mycket för barnpassning och jag antar att jag inte är ensam. Borde inte någon entreprenör starta ett surfdagis? Barn passning i SP’s nya lokaler vid apelviken eller ett mobilt dagis a la ur och skur.

    Jag skull vara beredd att punga upp en hel del för ett par timmar. Har detta någonsinn prövats? Vad skulle ni andra vara beredda att ge? 200 kr per timma är knappast för mycket?

    irieman svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • pure

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 08:38

    coop och ikea har ju barnpassning man kan ju lämna dom där 😉

    nejdå.. men håller med om att det hade varit perfekt om SP hade det i sina nya lokaler.. det hade ju räckt med några sommarjobbare som får 80kr timmen som studerade nått dagis program på högskolan.. då räcker det ju med två-tre ungar om dom skall gå med vinst med en sommarjobbare som passar ungarna.

  • lars_k

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 08:45

    Man kanske skulle kunna komma överens om tid och plats vid ett spot och turas om att passa ungarna. Som ett slags surf-föräldra-kooperativ? 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 09:18

    @Lars_K 489836 wrote:

    Man kanske skulle kunna komma överens om tid och plats vid ett spot och turas om att passa ungarna. Som ett slags surf-föräldra-kooperativ? 🙂

    Det där funkar faktiskt bra. Jag åkte ensam med mina två tjejer till Gotland i våras, och där fanns fler med barn. Visst, man får segla mindre, men genom att turas om lite med barnen så går det fint.

    Åsså får man ju vara beredd på att inte segla alls om det inte funkar, men då har man ju försökt i alla fall. Mina tjejer tyckte det var helkul att vara på stranden och leka även med pappsen på vattnet!

    Nytt försök på Torö imörrn, tror jag… :tongue:

  • svennebanan

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 10:45

    @dr Masse 489847 wrote:

    Det där funkar faktiskt bra. Jag åkte ensam med mina två tjejer till Gotland i våras, och där fanns fler med barn. Visst, man får segla mindre, men genom att turas om lite med barnen så går det fint.

    Åsså får man ju vara beredd på att inte segla alls om det inte funkar, men då har man ju försökt i alla fall. Mina tjejer tyckte det var helkul att vara på stranden och leka även med pappsen på vattnet!

    Nytt försök på Torö imörrn, tror jag… :tongue:

    Hur gamla är dina döttrar? Jag har en på 6 år som jag funderat på om det skulle funka att ta med till en spot om det fanns andra barn där.

    Vad det gäller mobilt dagis kan jag höra om det går att fixa något för Närlunda om det skulle vara intressant? Jag har en kollega där med fem barn varav en är en tonårig tjej med mycket barnvana, som antagligen vill tjäna lite extra.

  • dr-masse

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 10:55

    @svennebanan 489866 wrote:

    Hur gamla är dina döttrar? Jag har en på 6 år som jag funderat på om det skulle funka att ta med till en spot om det fanns andra barn där.

    Vad det gäller mobilt dagis kan jag höra om det går att fixa något för Närlunda om det skulle vara intressant? Jag har en kollega där med fem barn varav en är en tonårig tjej med mycket barnvana, som antagligen vill tjäna lite extra.

    Mina tjejer är fem å ett halvt å sju å ett halvt. Stor fördel att de är två när man tar med de, faktiskt.

    Det finns ju inga garantier med barn, men för mig har det hittills alltid funkat bra.

  • surfslusken

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 10:57

    Jag vaktar gäran era barn när ni ska surfa, kan t o m tänka mej att skita i att surfa själv!

    Givetvis under förutsättningen att de är era 17år+ döttrar vi pratar om.

  • svennebanan

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:10

    @dr Masse 489867 wrote:

    Mina tjejer är fem å ett halvt å sju å ett halvt. Stor fördel att de är två när man tar med de, faktiskt.

    Det finns ju inga garantier med barn, men för mig har det hittills alltid funkat bra.

    Ja det var ju passande åldrar. Skönt att det även är 10 år till att surfslusken skulle kunna vara ett eventuellt problem.

    Om du ska köra något i Stockholmstrakten och inte har barnpassning kan vi kanske synka nångång och dela på det.

  • larry

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:51
    dr Masse;489847 wrote:
    Nytt försök på Torö imörrn, tror jag… :tongue:

    Hmm..

    Dagis stängt för er också misstänker jag.

    Får fundera igenom detta.

    //L

  • poopzilla

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 12:16

    Kommer också att vara på Torö i morgon med en 1-årig tjej. Har lyckats lura med en nybörjare med barn som jag kommer att dela passningen med denna gång. Vi parkerar i Kärringviken med barnen. Kom gärna fram och snacka om det skulle vara intessant att dela barnpassningen på stranden framöver, jag är pappaledig fram till nyår och jag hoppas att det blir en blåsig höst.

    Thomas

  • bananen

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 12:33

    Okej, hur många kommer ta med ungarna till skanörs hamn imorgon? Jag är positivt inställd till ett dagis försök med spadar bollar och hela skiten.

  • smurff

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 23:00

    Kan tyvärr inte imorrn men provar gärna vid annat tillfälle.

  • irieman

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:17

    Har samma problem idag, är sugen på Torö men barnen är 4 och 6 så dom kan inte lämnas på stranden ensamma helst. Har dock redan fått två klockrena dagar på Torö denna vecka!

    Irie Man

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mobilt surfdagis – hur mycket skulle ni ge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.