Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

  • gurra1978

    Medlem
    16 augusti, 2005 vid 17:56

    Den idéen har jag lagt fram för min polare som är helt såld på just radiostyrt flyg (han har typ 3 helikoptrar och 5 flygplan shocked.gif). Han har faktiskt filmat med en jätteliten kamera som inte väger mycket med bra resultat. Hur som helst så vill människor som flyger inte ha mycket vind eftersom det är svårfluget då. När jag la fram förslaget att min polare skulle flyga med sin dyra helikopter ovanför mig på Torö Stenstrand i kuling så blev svaret ganska självklart grin.gif

  • ola_p

    Medlem
    16 augusti, 2005 vid 18:22

    Feg typ… tongue.gif
    En penkamera och en liten videosändare blir ju inte särskilt tungt.. Så det kritiska e nog att klara vinden..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2005 vid 20:41

    Som gammal modellflygare kan jag ju bara önska er lycka till med att få tag på någon som gör det… Vindar över 4 undviker man gärna, eller snarare absolut…

  • mag

    Medlem
    16 augusti, 2005 vid 21:09

    Att landa radiostyrda pryttlar i stark vind kostar flis! Jag vet sen min yngre ungdom att blåsiga dagar blev väldans dyra och epoxilimfyllda!
    /Magnus

  • marden

    Medlem
    16 augusti, 2005 vid 21:24

    Svar till:


    Att landa radiostyrda pryttlar i stark vind kostar flis! Jag vet sen min yngre ungdom att blåsiga dagar blev väldans dyra och epoxilimfyllda!
    /Magnus

    [/ QUOTE ]mina blåsiga dagar blir fortfarande dyra och epoxi fyllda (läs master o brädor) smile.gif

  • Johan!!

    Gäst
    16 augusti, 2005 vid 21:38

    Fan vad jag gillar kreativa ideer! Det skulle ju vara riktigt häftigt…

    Men borde man inte kunna skicka upp typ en ballong med lina istället? Tror det finns färdiga konstruktioner för sånt? Någon som vet?

  • gson

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 03:22

    Nej det är nog bättre med en modelldrake!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 05:06

    Någon kanske kör byggkran på jobbet? Det är ju bara att låna den över helgen så är det inga problem.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 06:20

    En stabil drake och bygga nån anordning så man kan styra kameran i höjd och längsled (finns live-kameror som sänder trådlöst till modellflygplan), styrningen borde gå att göra med micro-servon (även dom till modellflyg)….

  • surferboy_criss

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 06:54

    har flygit en del modellflyg när jag var mindre och ja kan bara bekräfta det som sagts innan. Att hålla kontrollen över ett litet modellplan/helikopter i luften när det blåser är inte det lättaste.
    Tror mer på att hitta den längsta surfaren som finns i sverige och sätta på honom en helmut cam hehe.

  • jonatan

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 07:10

    Svar till:


    Någon kanske kör byggkran på jobbet? Det är ju bara att låna den över helgen så är det inga problem.

    [/ QUOTE ]

    Problemet är väl att få ut den till surfet. tongue.gif
    Annars har vi ju funderat på att stå på sunningebron och filma oxå, borde gå att få tillstånd av vägverket om man frågar snällt..

    Det roliga med en helikopter hade ju vart att man kan styra den så väl. Göra kameraåkningar och följa seglaren.

  • basse

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 09:42

    Svar till:


    Tror mer på att hitta den längsta surfaren som finns i sverige och sätta på honom en helmut cam hehe.

    [/ QUOTE ]
    He he.. Lars_K Är ju rätt lång och han kör ju redan med hädcäm.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 10:17

    Tror bestämt att det var för länge sedan det blåste…

  • ola_p

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 10:23

    Svar till:


    Tror bestämt att det var för länge sedan det blåste…

    [/ QUOTE ]

    Varför tror du det?! blush.gif grin.gif wink.gif

  • militaren

    Medlem
    17 augusti, 2005 vid 11:08

    Den absolut skönaste vinkeln när man filmer är ju absolut helicopter vinkeln. men även när man filmar från en motorbåt som rör sig framåt så blir effekten riktigt cool och en båt kanske inte är lika svårt att få tag på?..

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.