Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

  • jonhand

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 21:19
    Kamaaina;405740 wrote:
    Räcker väl med en person som filmar i helikoptern….

    :laugh:… Det är ju en bra tanke..!

    Den stora kostnaden är nog tyvärr att hålla den i luften, 1 el. 3 personer i helikoptern spelar förmodligen ingen jättestor roll….

  • bonasurf

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 14:47

    Svaret är ju uppenbart. Äntligen har vi funnit ett användningsområde för kitesurfarna.

  • Oregistrerad

    Gäst
    29 september, 2007 vid 15:41

    En modellvarmluftsballong är tveklöst det bästa alternativet! Kamera utrustning kan väga upp till 50 kg. Ballongen ger stabila bilder, nästan som vanligt stativ. Jag använder tekniken och är mycket nöjd. Jag har testat radiostyrda helekoptrar och drakar. Varmluftsballongen är överlägsen.
    http://www.studiograph.se/fotografering/flygfoto/varmluftsballong.html

  • ola_p

    Medlem
    29 september, 2007 vid 16:51

    @Oregistrerad 418882 wrote:

    En modellvarmluftsballong är tveklöst det bästa alternativet! Kamera utrustning kan väga upp till 50 kg. Ballongen ger stabila bilder, nästan som vanligt stativ. Jag använder tekniken och är mycket nöjd. Jag har testat radiostyrda helekoptrar och drakar. Varmluftsballongen är överlägsen.
    http://www.studiograph.se/fotografering/flygfoto/varmluftsballong.html

    Hmm, klarar den att hålla en hastighet på dryga 15 m/s?

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 september, 2007 vid 14:39

    @Ola_P 418906 wrote:

    Hmm, klarar den att hålla en hastighet på dryga 15 m/s?

    Jag håller på med stillbild vilket gör det ointressant hur fort den förflyttar sig.

  • ola_p

    Medlem
    30 september, 2007 vid 16:21

    @Oregistrerad 419022 wrote:

    Jag håller på med stillbild vilket gör det ointressant hur fort den förflyttar sig.

    Ehmm… Fast om det blåser 15 m/s så blir det lite klurigt att vara på rätt ställe om man inte kan hålla en högre hastighet än vinden. Eftersom tråden handlar om att fota windsurfing så är det ju lite av en förutsättning att det faktiskt blåser rätt mycket.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Modellhelikopter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.