Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Moderna pansarbrädor?

  • Moderna pansarbrädor?

    Publicerad av big_jeppe på 8 september, 2004 vid 19:55

    Suck, idag har jag lyckats göra en buckla i däcket på brädan som jag köpte i maj i år. 4 cm lång och 1 cm bred.
    Jag har inte ens märkt när det hände och jag vet att jag inte fick några kastfall idag. För några veckor sedan blev det en annan liten ding p.g.a. att brädan blåste av från biltaket när jag lossade lastremmarna (var lite seg i skallen efter att ha kört länge). Är det någon som känner till några märken eller brädmodeller som kan ta mycket stryk? Det kanske vore något för mig nästa gång jag köper nytt. För mig skulle brädan gärna få väga ett kilo extra om den kunde ta mycket skit.

    johan svarade 19 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jonasp

    Medlem
    8 september, 2004 vid 20:00

    Den billigare rrdn fsw (ASA tror jag..) är tydligen stryktåligare.
    Kastfall spöar ju det mesta men det vore bra med en bräda som klarar lite småsmällar och vassa stenar på stranden. Dom brädorna är väl oftast tyngre o inte lika styva.

  • _alexander

    Medlem
    9 september, 2004 vid 08:14

    är inte starboards dram modeller stryktåligare?

  • big_jeppe

    Medlem
    10 september, 2004 vid 07:58

    Tack för tipsen,det kan vara värt att kolla upp dessa modeller. Ibland har jag dock en känsla av att vissa tillverkare hittar på egna nya namn på kända byggtekniker för att det ska verka lite flashigare. Jag ska dock kolla upp ovan nämnda. Jag har hört talas om ett märke nere på Canarias som heter WitchCraft och skall vara tåliga. De bygger på beställning. Tyvärr är det nog dyrt. Om man kan beställa 2-3 REA-brädor från Tyskland för samma pris så är det kanske inte värt det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2004 vid 08:19

    Jäpp, det var kanske mig du fick det ifrån. Witchcraft finns på Fuerteventura och är grymt stryktåliga och lätta. Nå’t Dyneema material dom använder som är tricket tydligen.
    Dock vet jag inte hur dom är att segla på. Som en annan påpekade, brädorna passar säkert perfekt på Fuerte fast man vet ju inte hur dom funkar här.

    Irie Man

  • don_cavalli

    Medlem
    10 september, 2004 vid 18:12

    Har en proof bräda som jag är tredje ägaren av. Först 1 år i wc-cirkusen, sen körd i sverige och så köpte jag den. Brädan är solblekt och allmännt skabbig på ytan, men den håller för ALLT!!! Jag har plattlandat den så att jag nästan fått hjärnskakning, tappat den på land och den håller!!! Och det skumma med det hela är ju att proof brädorna är löjligt lätta! min väger 5,6kg med stroppar!
    Så har man råd med en ny så är det helt klart värt att köpa en “bullet-proof”!! Annars kan man ju alltid leta på begagnat marknaden..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2004 vid 18:27

    bygg en slälv i epoxi dom håller för allt.har kört på köpebrädor ett tag,tål ju knappt ett hopp ens oavsett märke.kanske att dom där proofbrädorna håller ,har inte provat nån ännu.

  • enskedetomas

    Medlem
    10 september, 2004 vid 19:08

    kompis köp min mistral den som har ramlat runt i toyotan i 7 år.
    och mycket sällan seglad.
    Vi testar den på söndag om det blåser över 8 smile.gif

  • johan

    Medlem
    10 september, 2004 vid 21:15

    Dyneema är ju förövrigt det som Starboards DRAM är byggda med, kanske wood också.

    Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Moderna pansarbrädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.