Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Möjligen ett vårtecken? Blocket superstars

  • Möjligen ett vårtecken? Blocket superstars

    Publicerad av tsss på 14 februari, 2010 vid 23:00

    Tyvärr syns inga tecken på vårens antågande. YR.NO lovar 10 dagar till med minusgrader …
    Kollade Blocket för att se om våren var på g, men blev tveksam.. Hade litet svårt att avgöra om detta erbjudande verkligen är förtjänt av beteckningen “Blocket Superstars”. 4200 spänn för bräda, två segel, oklart vilka samt delbar mast.

    CITAT Det lustiga är att inga data finns för prylarna: Nu måste brädan säljas pga utlandsflytt. Perfekt om du bor i Kalmar, då vindsurfparadiset Öland ligger på andra sidan sundet. Det som medföljer är bräda, två segel, mastfot, mast (tvådelad), bom, mastfot, sele, våtdräkt och neopren dojjor.
    SLUT CITAT

    Storlek på bräda, segel, mast, dräkt, ålder på grejorna osv. Inget anges så svårbedömt fynd eller ej

    blast svarade 14 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • sinclair

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 23:19

    Ok, jag vet inte om du är mindre bemedlad eller bara rent sagt ut dum. Men om du tittar på bilden så ser det ut som det hänger en våtdräkt också. Så om du lägger i hop allt, typ addera. Så är det en rätt juste deal, eller?

    1 mast
    2 segel
    1 bräda
    1 våtdräkt

    För 4200, förmodligen så kan annonsören tänka sig 3 900. fett billigt! UT OCH LETA NYA VÅRTECKEN, LOOSER!

    Det är absolut inte jag som annonserat på blocket, om det är någon som undrar. Tycker bara inlägget var lamt och dumt.

    tsss;598566 wrote:
    Tyvärr syns inga tecken på vårens antågande. YR.NO lovar 10 dagar till med minusgrader …
    Kollade Blocket för att se om våren var på g, men blev tveksam.. Hade litet svårt att avgöra om detta erbjudande verkligen är förtjänt av beteckningen “Blocket Superstars”. 4200 spänn för bräda, två segel, oklart vilka samt delbar mast. (Den är nog knappast 100% utan mer kanske 20 eller 0 %.) Men brädan ser ju ganska ny ut….????
  • sinclair

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 23:28
    Sinclair;598567 wrote:
    Ok, jag vet inte om du är mindre bemedlad eller bara rent sagt ut dum. Men om du tittar på bilden så ser det ut som det hänger en våtdräkt också. Så om du lägger i hop allt, typ addera. Så är det en rätt juste deal, eller?

    1 mast
    2 segel
    1 bräda
    1 våtdräkt
    1 Bom
    För 4200, förmodligen så kan annonsören tänka sig 3 900. fett billigt! UT OCH LETA NYA VÅRTECKEN, LOOSER!

    Det är absolut inte jag som annonserat på blocket, om det är någon som undrar. Tycker bara inlägget var lamt och dumt.

    ……

  • sinclair

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 23:29

    missade bommen!

  • blast

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 09:10

    Jag tycker också priset kan funka om än lite väl saltat, men att attackera någon med LOSER för att han skrivet ett kul inlägg förstår jag inte riktigt. TSSS skriver ju till och med att han har svårt att avgöra om det är ett tydligt vårtecken eller ej.

    Bättre att gå ut och leta vårtäcken så man får ut och köra snart än att sitta inne framför datorn o klaga :confused2:

  • macedu

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 12:11

    Hade vi by the way ingen klagotråd igång….. Låt den gälla vettja:grin:

  • stinger

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 13:17

    Vad är det för bräda då nån som känner igen den? En F2 kan tyda “project” hade de vågisar som hette Maui project eller nåt?

  • tsss

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 14:50
    Blåst;598583 wrote:
    Jag tycker också priset kan funka om än lite väl saltat, men att attackera någon med LOSER för att han skrivet ett kul inlägg förstår jag inte riktigt. TSSS skriver ju till och med att han har svårt att avgöra om det är ett tydligt vårtecken eller ej.

    Bättre att gå ut och leta vårtäcken så man får ut och köra snart än att sitta inne framför datorn o klaga :confused2:

    Han som kallade mig Loser och undrade av jag var dum och obemedlad har tydligen plockat bort inlägget. Även om minst ett av epiteten är riktigt så var det nog mer att han hade ett anfall av allmän irritation, kanske var ölen slut eller så.

    Jag var också nyfiken på vad det var för bräda, den ser ändock rätt modern ut i stilen??
    Och en bild med två segelpåsar är inte särskilt informativ.

  • jocke-g

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 15:02

    Masten ser ju faktiskt ut att vara en Powerex RDM mast så helt kasst kan det väl inte vara. Sen har jag inten koll på vad det är för bräda men…..

  • htn

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 15:52
    stinger;598607 wrote:
    Vad är det för bräda då nån som känner igen den? En F2 kan tyda “project” hade de vågisar som hette Maui project eller nåt?

    Tror att det är en F2 Maui Project Style M (Thommen?).
    2001. 257cm, 58cm, 95 liter

  • davven

    Medlem
    15 februari, 2010 vid 20:11

    Kollar man på bakstycket på bommen så skulle
    det kunna vara kolfiber, isåfall är den värd en slant! :tongue:

    Men kan det verkligen vara så :confused2:

  • mr-creamcheese

    Medlem
    16 februari, 2010 vid 18:57

    Maila/ring o fråga kanske? Om det är den brädan o masten så verkar det väl va ett klipp snarare än blocket superstars?

  • blast

    Medlem
    17 februari, 2010 vid 10:30
    tsss;598614 wrote:
    Han som kallade mig Loser och undrade av jag var dum och obemedlad har tydligen plockat bort inlägget. Även om minst ett av epiteten är riktigt så var det nog mer att han hade ett anfall av allmän irritation, kanske var ölen slut eller så.

    Jag var också nyfiken på vad det var för bräda, den ser ändock rätt modern ut i stilen??
    Och en bild med två segelpåsar är inte särskilt informativ.

    Nästa gång får man använda citat för att inte någon admin skall radera sitt inlägg från tråden. Vet inte riktigt om jag tycker det är bra att de som är admin skall ha en ångervecka på alla sina inlägg.
    Nu var det sagt, åter till prylgissningen…

  • dr-masse

    Medlem
    17 februari, 2010 vid 10:32

    Alla reggade användare kan radera sina egna inlägg, det behöver man inte vara admin/moderator för.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Möjligen ett vårtecken? Blocket superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.