Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Monkeykites 2006

  • samhansson

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:20

    skrot

  • zebulon

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:40

    Vad är nu detta… OneFoot–är det du, Joa som har sett för mycket på Djungelboken och Kung Loui confused.gif

    grin.gif grin.gif grin.gif

    Skämt åsido, har aldig hör talas om märket. Men, välkommen till den extremt underetablerade svenska importörs-marknaden, där alla täljer guld… NOT!!!

    /J

  • kiters_se

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 21:03

    Svar till:


    Vad är nu detta… OneFoot–är det du, Joa som har sett för mycket på Djungelboken och Kung Loui confused.gif

    grin.gif grin.gif grin.gif

    Skämt åsido, har aldig hör talas om märket. Men, välkommen till den extremt underetablerade svenska importörs-marknaden, där alla täljer guld… NOT!!!

    /J

    [/ QUOTE ]

    Välkomen!
    Tuff business är det!
    Nu är väl snart alla märken representerade på den svenska marknaden med ca 400 kitare.

    Måste passa på att ge MR Tablas en eloge som har lyckats sätta sitt märke på marknaden. Bra jobbat Chrille!

    Kör hårt!

    Peter

  • zebulon

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 21:26

    Hmmmmm…

    Jag sade till Dagens Industri att vi var minst 1500 i år… Är man optimist så är man, men så blev det ju 4 helsidor oxå grin.gif

    /Jonas

  • kiters_se

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 21:31

    Svar till:


    Hmmmmm…

    Jag sade till Dagens Industri att vi var minst 1500 i år… Är man optimist så är man, men så blev det ju 4 helsidor oxå grin.gif

    /Jonas

    [/ QUOTE ]

    Bara att gratulera! De va helt grymt va lite avis om jag ska va ärlig. Men vi kommer igen snart grin.gif

    Han Jesper som gjorde reportaget är ju en gammal puckel kille, tävla själv i puckelpist 80-90 tal, oj va åren går…

    Hur lyckades du mygla till dig de reportaget?

    Peter

  • mrmille

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 22:04

    äh peter
    En venom över hela framsidan på sveriges näst största morgontidning är väl inte fy skam det heller wink.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 22:23

    Svar till:


    Vad är nu detta… OneFoot–är det du, Joa som har sett för mycket på Djungelboken och Kung Loui confused.gif

    grin.gif grin.gif grin.gif

    Skämt åsido, har aldig hör talas om märket. Men, välkommen till den extremt underetablerade svenska importörs-marknaden, där alla täljer guld… NOT!!!

    /J

    [/ QUOTE ]

    HAHA SANNING BRODER, det suger fan o sälja kites i sverige rent ut sagt, men vi har väl alla skjutit oss i foten kan man säga… kör tills det skär…

  • mrmille

    Medlem
    31 augusti, 2005 vid 22:25

    synd att somliga måste ta till en luftvärnskanon bara

    grin.gif grin.gif grin.gif

  • chris99

    Medlem
    1 september, 2005 vid 04:42

    Kanske skulle vara en bättre business för alla om aktörerna på marknaden var något mer seriösa än att tok-pris dumpa för att lansera nya märken varje år…
    Några av de som säljer har tryggad ekonomi från annat håll och kite-businessen är en noll-marginal-hobby.

    Vilket i sin tur gör att begagnat priserna är för låga i Sverige.

    Jag tror stenhårt på Monkeykites, pris prestanda kommer göra att de blir ett bra alternativ för dem som inte vill betala 10 000+ för en kite (om det nu finns någon som betalar rek. utpris i sverige….)

    Intressant blir också att se hur de mindre kiteproducenterna klarar den ökade produkttionskostnaden i Kina. Priserna väntas öka med ca 20% för nästa års linjer och kvantitet kommer att bli allt viktigare.

    /Christer

  • monkey

    Medlem
    1 september, 2005 vid 07:00

    Japp, det är jag – Joa. Om jag tittat för mycket på djungelboken eller inte låter jag vara osagt grin.gif Att det däremot är små marginaler på kites är ju helt riktigt – så man blir ju inte rik direkt. Men å andra sidan så är det ju roligt att hålla på! Det är skönt att ha en liten alternativ business som avkoppling till ens vanliga tråk-jobb.

    Jag tror som Christer stenheårt på Monkeykitesen. De är helt enkelt väldigt mycket kite för pengarna. Jag har utvärderat kvaliteten mycket noggrant för att vara säker på att det är lönt att satsa på dem i den redan överfulla svenska marknaden. För 5 minuter sedan fick prislistorna för 2006 och det ser bra ut. Jag skall bara räkna om valutorna lite och lägga på vår kära moms men det verkar ändå som om priserna ligger en bit under genomsnittet på retail. Sen är det ju precis som nämns kanske inte så många idag som verkligen köper till retailpriser eftersom alla känner varandra.

    Därför har Monkeykites en annan filosofi. Det är bättre med små marginaler överlag och fler nöjda åkare. Desto färre som får specialpriser etc. desto fler får justa priser.
    Tribe_and_Evolution.jpg

  • mrmille

    Medlem
    1 september, 2005 vid 10:51

    Låter rätt sunt det där.

    Hur är livslängden och andrahands värdet?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2005 vid 11:05

    Svar till:


    Kanske skulle vara en bättre business för alla om aktörerna på marknaden var något mer seriösa än att tok-pris dumpa för att lansera nya märken varje år…

    Vilket i sin tur gör att begagnat priserna är för låga i Sverige.

    [/ QUOTE ]

    Det är bara att inse faktum, det har varit överpriser på kites ett antal år nu… konsumenterna har dragit öronen år sig. Tänk bara på dom första åren när kite kom hit, det var ju total skit kvalitet på dom grejorna men ändå sjuka priser vilket så här i efterhand var helt absurt.. men inga åf sa ngt om det…

    Det har aldrig funkat att leva på förtjänsten av att bara sälja kites, iaf har jag aldrig hört talas om ngn som blivit krösus på sin försäljning av kites, om det är det man är ute efter så får man nog byta bransch! Det har mer varit för att dom själva ska kunna köpa billiga drakar som folk har blivit åf:ar! Marginalerna drygar iaf ut kassan tillräckligt mycket för att det ska täcka en och annan surfsemester kanske? Klart begagnat marknaden var dyrare i början, då var vi inte så många som seglade som nu…

    Trött på att höra gnället om dålig förtjänst, fan sluta sälj skiten då och börja spekulera på börsen istället!

    /Mathias

  • mrmille

    Medlem
    1 september, 2005 vid 11:08

    Har du ens funderat på hur många kites du måste sälja för att täcka en enda reklamation?

    Sluta spekulera på börsen mathias och läs en kurs i praktiskt företagande!

  • niklas82

    Medlem
    1 september, 2005 vid 11:24

    Svar till:


    Svar till:


    Kanske skulle vara en bättre business för alla om aktörerna på marknaden var något mer seriösa än att tok-pris dumpa för att lansera nya märken varje år…

    Vilket i sin tur gör att begagnat priserna är för låga i Sverige.

    [/ QUOTE ]

    Det är bara att inse faktum, det har varit överpriser på kites ett antal år nu… konsumenterna har dragit öronen år sig. Tänk bara på dom första åren när kite kom hit, det var ju total skit kvalitet på dom grejorna men ändå sjuka priser vilket så här i efterhand var helt absurt.. men inga åf sa ngt om det…

    Det har aldrig funkat att leva på förtjänsten av att bara sälja kites, iaf har jag aldrig hört talas om ngn som blivit krösus på sin försäljning av kites, om det är det man är ute efter så får man nog byta bransch! Det har mer varit för att dom själva ska kunna köpa billiga drakar som folk har blivit åf:ar! Marginalerna drygar iaf ut kassan tillräckligt mycket för att det ska täcka en och annan surfsemester kanske? Klart begagnat marknaden var dyrare i början, då var vi inte så många som seglade som nu…

    Trött på att höra gnället om dålig förtjänst, fan sluta sälj skiten då och börja spekulera på börsen istället!

    /Mathias

    [/ QUOTE ]

    jag har då minsan aldrig betalt mer än vad jag själv tycker är lämpligt för en kite.. förutom den första då kanske….

    det handlar om att vara kung, och att deala med jesus.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2005 vid 11:41

    Det är nog fler som behöver gå den kursen… speciellt svenska imoprtörer/ÅF… hur många gånger har man inte sett annonser på steffo om att ett märke söker “teamåkare”..

    pfff, vilken bluff. Vem som hellst som har råd med en ny uppsättning kan ju bli teamåkare och få köpa till ca 20-40% av utpris. jag vet inte hur många “teamåkare” varje ÅF har men tittar man på airborn eller slingshots hemsida ser man ju att det är ett tiotal åkare (per märke) som får rabatter. EH verkar ju oxå ha ganska mycket rabatter…

    Dessa “sponsrade” åkare vill/måste köpa nytt varje år och gissa då varför det är så kasst andrahandsvärde på kiteprylar….

    Sponsra färre och sponsra de som är duktiga! låt alla andra få köpa till fullpris.

    fast å andra sidan… jag är ju inte teamåkare..så sponsra fler och gärna de som suger, så kan jag fortsätta köpa billiga begagnade kites!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Monkeykites 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.