Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Monkeykites 2006

  • mrmille

    Medlem
    1 september, 2005 vid 12:10

    håller med i att många har teamåkare till förbannelse

    men som sagt, den svenska marknaden är infekterad

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2005 vid 12:11

    Svar till:


    Har du ens funderat på hur många kites du måste sälja för att täcka en enda reklamation?

    Sluta spekulera på börsen mathias och läs en kurs i praktiskt företagande!

    [/ QUOTE ]

    Ehh köper du en bil utan garanti oxå? Försöker du inbilla mig att du i din tur inte kan reklamera dina drakar om dom har fel från fabriken?

    /M

  • mrmille

    Medlem
    1 september, 2005 vid 12:13

    Klart jag kan, men det är ändå alltid en förlust. Delvis har du transporter etc, senare så kanske du inte vill låta någon stackare stå utan kite i ett par veckor utan ersätter den förlorade direkt med en utbytes kite.

    räkna lite själv…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2005 vid 13:34

    Svar till:


    Klart jag kan, men det är ändå alltid en förlust. Delvis har du transporter etc, senare så kanske du inte vill låta någon stackare stå utan kite i ett par veckor utan ersätter den förlorade direkt med en utbytes kite.

    räkna lite själv…

    [/ QUOTE ]

    Du är inte så bra på matte va.. kanske ska ta en kurs om hur man driver företag? Du har redan fått betalt för draken, frakt kostnaden får din leverantör stå för såklart eftersom du inte ska lastas för fabrikationsfel… eller är det så vanligt med fabrikationsfel på foilarna att fraktkostnaden tillbaks till leverantören äter upp alla marginaler? Dessutom, en fraktkostnad på 2-300 kr är ganska försumbar när man tjänar ett par tusen i vinst på affären! Ditt resonmenag håller inte, vafan tror du jag tycker synd om dig för du säljer drakar eller? Som jag sa, sluta sälj dom isf. End of discussion för min del.

    /M

  • niklas82

    Medlem
    1 september, 2005 vid 16:30

    Svar till:


    Det är nog fler som behöver gå den kursen… speciellt svenska imoprtörer/ÅF… hur många gånger har man inte sett annonser på steffo om att ett märke söker “teamåkare”..

    pfff, vilken bluff. Vem som hellst som har råd med en ny uppsättning kan ju bli teamåkare och få köpa till ca 20-40% av utpris. jag vet inte hur många “teamåkare” varje ÅF har men tittar man på airborn eller slingshots hemsida ser man ju att det är ett tiotal åkare (per märke) som får rabatter. EH verkar ju oxå ha ganska mycket rabatter…

    Dessa “sponsrade” åkare vill/måste köpa nytt varje år och gissa då varför det är så kasst andrahandsvärde på kiteprylar….

    Sponsra färre och sponsra de som är duktiga! låt alla andra få köpa till fullpris.

    fast å andra sidan… jag är ju inte teamåkare..så sponsra fler och gärna de som suger, så kan jag fortsätta köpa billiga begagnade kites!

    [/ QUOTE ]

    HAHAHA bara för du suger, och inte har får nått billigt pris så ska du införa jantelagen på svenska kitemarknaden…. hahaha “alla måste betala mera” bara för du betalar ockerpriser så vill kanske ingen annan det…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Monkeykites 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.