Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Montera bindningar

  • Montera bindningar

    Publicerad av brange på 29 december, 2011 vid 09:31

    Tjenare.

    Har nyligen fått hem en cabrinha caliber 136 2011 med sync bindningar.
    Bindningarna går att montera på 3 olika lägen (i sidled) samt 4 (fler med våld typ) olika vinkel lägen.

    Någon som har något att säga om hur man ska montera bindningarna? Några riktlinjer?

    Antar att det mesta är bara “vad man trivs med”. Men någon borde ha något tips på vart man ska börja iaf:)

    Jag är ca 182cm lång och väger 80kg ungefär.

    Ciao

    viktor77 svarade 12 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nick

    Medlem
    29 december, 2011 vid 09:49

    Det är väldigt individuellt hur man vill ha sina bindningar.

    Testa stance i mellanhålen först och justera sedan om det inte känns rätt.
    Angående vinkeln så prova att “torrsurfa” lite och känna hur det känns bäst för just dina ben. När du kör på riktigt sen så kommer du att vilja vrida framfoten lite mer framåt/utåt i bindningen samtidigt som du vrider bakfoten lite rakare. I alla fall gör jag så.

  • solomin

    Medlem
    29 december, 2011 vid 12:05

    Håller med Nick, börja med bindningarna i “mitten/normal” positionen.
    Testa sedan lite hemma, du skall kunna vrida överkroppen utan att det känns jätte konstigt.

  • brange

    Medlem
    29 december, 2011 vid 16:13

    Håller också med Nick.

    Tänkte mer om det fanns något i stil med “Ha bindingarna tight om du ska hoppa mycket och icke-tight om du ska åka fort”.

    Nu sitter dom rätt bra tror jag:)

  • nick

    Medlem
    29 december, 2011 vid 16:18

    En polare har bindningarna svintätt för han tycker det är bättre för att rotera, och han kanske sa att han trodde det var mindre skaderisk oxå. Dessutom så satt bindningarna nästan helt parallellt.
    Jag kunde inte ens ta höjd med hans bräda – fiiii fan vad hemsk den var!! Men smaksak, han åker skitbra på både den och på min. (Bättre på min, fast det erkänner han inte 🙂 )

  • viktor77

    Gäst
    1 januari, 2012 vid 19:37

    Jag har samma bräda och jag kör bredast stance och mest duck. Enklare att svänga runt, lyfta brädan över vågor, landa och mindre belastning på knäna. Men det är väldigt mycket smaksak och vad är van vid. Tror dock det är ett vanligt nybörjarfel att ha för lite duck.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Montera bindningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.