Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Morgonsruf Fredag 4/9

  • glader

    Medlem
    3 september, 2009 vid 08:56

    Hänger förmodligen på, men bestämmer mig som vanligt i sista sekund efter prognos och observationer. Vad tror Torkelstorpsåkarna om morgondagen? Blir det bra eller jättechoppingt på hård SV?

  • andersbq

    Medlem
    3 september, 2009 vid 09:15

    Nej TT har ju visat sig vara som bäst just på syd-syd-väst ner mot bondgården. I lördags var långa repor över 35 knop enkla.
    bra prognos söderut på fm, bättre än GBG. Det lutar mao åt morgonsurf på TT för mig oxå, Ska ordna Wild Kids Kalas till 12 tjejer på kvällen…

  • lundvall

    Medlem
    3 september, 2009 vid 09:53
    glader;572738 wrote:
    Hänger förmodligen på, men bestämmer mig som vanligt i sista sekund efter prognos och observationer. Vad tror Torkelstorpsåkarna om morgondagen? Blir det bra eller jättechoppingt på hård SV?

    Hur sent kan du komma till jobbet? Beroende på hur länge jag kan stanna känns TT rätt värt. Enligt DMI kommer det vara betydligt mer drag där nere.

  • glader

    Medlem
    3 september, 2009 vid 10:41

    Det är väldigt flexibelt. Måste få ihop privata saker också så min tanke just nu är nog att börja jobba tidigt, ta paus och surfa 9-11 och sedan åter till jobbet. Senaste DMI säger nu mer vind i Gbg än Kungsbacka.

    Edit: Men det ser iofs ut att bli vind så det räcker och blir över långs större delen av kusten och åka dit det är mest vind är inte nödvändigtvis det bästa. Har du förresten sjögräsfena Anders L?

  • lundvall

    Medlem
    3 september, 2009 vid 10:55

    Oj shit vad den hade ändrat sig nu!

    Nej jag har ingen sjögräs fena men nu ser det ut som det funkar bra vindmässigt i GBG iaf. Frågan är om man inte skall sikta in sig på att köra i Fisken trotts allt. Skall se om jag kan få ledigt till 10 kanske, så slipper man känna att tiden är kort.

  • andersbq

    Medlem
    3 september, 2009 vid 11:09

    Vi körde vid TT utan weedfenor i måndags på sydost, funkade hur bra som helst.

  • lundvall

    Medlem
    3 september, 2009 vid 11:34

    När det blir ljust på morgonen nu? Det mörknar ju redan efter 20.00.

  • swe170

    Medlem
    3 september, 2009 vid 12:48

    Satsar på TT imorgon. Kommer nog vara där ca 10.00. Gött blir det !!

  • marden

    Medlem
    3 september, 2009 vid 14:40

    ingen som vill prova balgö igen ?
    men kanske känns onödigt när det gick så ruggit fort för er på tt senast

  • andersbq

    Medlem
    3 september, 2009 vid 18:56

    Jag kommer vara på plats vid TT kl 07.00
    (man testar inte en orekad spot innan jobbet när det blåser 15-20 m/s)

  • lundvall

    Medlem
    3 september, 2009 vid 21:28

    Blir inget på morgonen nu för min del, skall försöka hinna en timma på eftermiddagen ist runt 17 i fiskebäck.

  • glader

    Medlem
    4 september, 2009 vid 03:46

    Jag dyker upp i TT runt 9. Har varit i TT två gånger i sommar och åkt vidare på grund av för lite vind. Idag blir det väl att blåsa bort som omväxling.

    Mården: Tror det är för västligt för Balgö idag. Du minns ju hur vågorna började smita runt i slutet för oss och då tror jag det var mindre väst än idag. Åkt runt i princip överallt dagen efter att vi var där (och då var det kanske iofs lite mer väst än idag) men det var helt värdelöst.

  • marden

    Medlem
    4 september, 2009 vid 05:09

    okej
    jag tyckte iofs en del prognoser sa s-ssv under delar av dan

  • andersbq

    Medlem
    4 september, 2009 vid 10:27

    TT var kass i morses, riktigt skitkass.
    Vågorna var mera för Wave Classic än speed pga högt vatten som täckte piren.
    Står det sig med vattenhöjden så är det kass hela dagen.

  • lundvall

    Medlem
    4 september, 2009 vid 11:34
    glader;572779 wrote:
    surfa 9-11 och sedan åter till jobbet.

    Hur gick det för dig? Jag sticker iväg runt 16.00 och kör runt 2h nu då jag fick sticka tidigare från jobbet!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Morgonsruf Fredag 4/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.