Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Morgonsruf Fredag 4/9

  • glader

    Medlem
    4 september, 2009 vid 13:59
    lundvall;573187 wrote:
    Hur gick det för dig?

    Det gick väldigt kass. Kämpat hela dagen med att försöka få bra surf, men det ville sig inte.

    Började i Torkelstorp. Kass som Anders redan skrivit. Tror jag har någon förbannelse över mig. Alla talar om hur bra det är, men varje gång jag varit där har det varit kass. I lördags var jag där och då var det kass vind. När jag väl gett mig av kom vinden tillbaka osv osv. Idag blåste jag mer eller mindre bort med 5.8. Fick en repa på 32 knop och höll på att göra på mig. Tröttnade på kryss med sjögräs på fenan och gjorde en walk-of-shame genom kohagen. (Dubbel förresten för det blåste så mycket att jag inte kunde bära bräda och segel samtidigt.) Bytte till 5.2 och då gick det att åka runt, men mer var det inte.

    Sedan till Fiskebäck. Ännu mer vind. Lätt 20-22 i byarna. Shitbay såg superfint ut från land. Startade inne i viken bakom bommen och det var en väldigt jobbig kryss ut. När man väl kom upp till det fina platta var vinden löjligt byig bakom ön som skymde. Tror inte jag överdriver om jag säger 5-22ms. Allra längst upp vid gattet var det helt platt och 20 m/s … i den imponerande sträckan 20m. Surfade in en gång och skjöts som en kula ut i 32 knop. Hade det bara fått fortsätta hade det gått hur fort som helst. Lite annan vinkel så hade Shitbay varit kalas.

    Sedan började tiden rinna ut och men jag vill testa något mer. Bassäng i Torslanda lockade, men det blev gyttjepölen/ån Välen i Askim. Vågorna letade sig dock in och det var även här absurt byigt. Helt fel riktning också och det gick i princip bara att köra tvärs över ån, 29.1 knop. En rätt tokig mission rent allmänt. Stefan kommer nog med någon bild på spektaklet. Detta var nog det roligaste idag för att det var så desperat och löjligt.

    Så många spots, så mycket vind, så dålig utdelning.

    Skulle nog litat på Mården och åkt till Balgö. Vinden är nu SSV och det hade garanterat varit bättre än allt annat jag testat idag. Nästa gång det är så här sydligt och blåsigt borde det gå att locka ihop ett gäng.

  • steflo112

    Medlem
    4 september, 2009 vid 21:01

    Här kommer dom bilderna jag hann att ta på Glader (Fredrik) innan batteriet i kameran tog slut.
    /Stefan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Morgonsruf Fredag 4/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.