Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Morrondagen på västkusten :-) Kolla senaste DMI uppdatering…..

  • safesurfer

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 21:05

    Sket i samvetet och Tog ledigt från jobbet då jag såg de fina prognosen. Nu ändra det prognosen och det verkar bara bli en stor vindpuff vid åtta tiden och dött redan vid elva. Kommer arr bli svår timat och sen har vi regn faktorn. Har inte fått en bra dag sedan mitten av juni börjar bli jobbigt.

  • gurra1978

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 22:26

    Haha, vilka jobbiga prognoser det är nuförtiden. Det gäller att hålla sig uppdaterad. Vad hände med min fina morgonsegling med 11-14 ökande till 14-17 S vind? Det blev 5 m/s SO. HAHAHA!!!!! Hmmm, hur ska detta sluta?

  • gurra1978

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 04:04

    Jag blir alldeles snurrigt, några minuter senare uppdaterades prognosen för att bli NV 11-14 avtagande. Jag kan säga så här. Det vara bara att glömma morgonsurf och somna om. Just nu verkar det snurra hej vilt och det blåser inte något alls här i Varberg. Kanske kommer vinden till kvällen?

  • rrd

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 04:56

    Är det den där sommarpraktikanten på DMI? Som i så fall måste har en kompis på SMHI…

  • drx

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 05:33

    Ja nåt skumt är det, dom brukar ju ha bra koll när det bara gäller mindre än ett dygn framåt, men nu blev det ju ingen vind alls av det hela. Tråkigt, hoppas det kommer nåt höst-lågtryck och parkerar sig uppe i norge snart!

  • jalla

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 06:44

    HMMM! vad händer nu då?

  • ola_p

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 07:07

    Med en sådan lågtrycksbana är det ju skitsvårt att träffa rätt på prognoserna, så det är ju inte nån större överraskning att det ändras.

  • perkele

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 07:44

    Man borde skicka denna tråden till metreologerna på dmi och smhi, jag undrar om de har koll på hur de påverkar beteendet hos oss…
    T

  • surfmeister

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 08:55

    @perkele 488300 wrote:

    Man borde skicka denna tråden till metreologerna på dmi och smhi, jag undrar om de har koll på hur de påverkar beteendet hos oss…
    T

    Snacka om, förhållanden är inte lätta att hantera med dessa prognoser…..tjejen anser nuförtiden (efter de senaste veckornas vanskliga prognoser) att det är fullständigt omöjligt att leva ett “normalt” liv med mig. F..n vad jag behöver en rejäl surfdag nu!!

  • cosmosurfer

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 09:24

    Och min sambo sade igår att jag bara pratar surf, går omkring och väntar på blåst och ser på nya väderrapporter hela tiden. Tydligen har det blivit någon slags personlighetsförändring med vindsurfingen och man blivit knepig att leva med. Skall hålla mina surf- och vindtankar för mig själv nu. Och bara titta på träden när ingen ser det. Men det var ju verkligen frustrerande att det inte blev någon surf idag.

  • lars_k

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 09:43

    Älta inte prognoser med sambo/flickvän för helvette! Släng ett getöga på prognoserna lite då och då i tysthet. När det uppenbarligen är dax säj bara – “du jag drar ner och surfar en stund!” Naturligtvis har du innan detta sett till att inget bokats upp vid olämpliga tidpunkter.

  • ola-h

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 09:51

    Precis. Som i måndags då jag ringde från bilen och undrade om min fru kunde hämta barnen från dagis eftersom jag blivit tvungen att åka till Gävle (Rullsand) ett par dagar.

  • safesurfer

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 09:58

    riktigt ledsen blir man då en superprognos blir ändrad till skit, hjälper inte mycket att solen skiner och det är varmt, var riktigt länge sen jag fick komma till

  • perkele

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 10:32

    Frugans standard fras kring gemensamma aktiviteter på helgerna är: “ja-ja vi får väll se vad dmi säger om det…” ironi kan vara för djävulsk ibland – fast hon har väll rätt som den surfänka hon blivit…

    T

  • puttman

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 11:14

    Jag har lösningen! Lär henne surfa så hon blir lika skadad!:D Gjorde så med min(kanske inte riktigt såskadad än) men de får mer förståelse iaf!:D

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Morrondagen på västkusten :-) Kolla senaste DMI uppdatering…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.