Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Movie 12 minuter från Marocco, helt grym!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 november, 2002 vid 19:27

Trodde Marocco rockade. Men har sett bättre förhållananden . Ser ut som skitigt vatten och små vågor.
    Tyvärr så sög filmen. smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 november, 2002 vid 19:37

vad är det dom kötar med ungen om?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 2002 vid 08:58

Hur fan kan du säga att det var små vågor? I så fall kollade du bara i början av filmen, dessutom tror jag att du skulle skita i brallan om du seglade de små vågorna i filmen!

• lars_k

Medlem
    2 november, 2002 vid 09:12

börjar lite tamt med piruetter (som jag aldrig har förstått tjusningen med wink.gif i småvågor…tar sej sen med bra vågsurfing och grymma hopp. synd att man lagt tid på att göra en film men inte använt riktiga proggs så att kvalitén blev kass…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 2002 vid 23:33

vad behövs för mediaspelare för att titta på en sån här fil, med vmv på slutet??

• jpeter

Medlem
    3 november, 2002 vid 01:14

Windows media player funkar bra, då WMV väl är förkortning för windows media video?

• s

Medlem
    4 november, 2002 vid 11:38

Marocko Rockar!

Som du ser är de på två olika ställen, först inne i Essaouira och freestylar. Där blir vågorna sällan över en meter. Sedan är de i Moulay och där kan vågorna bli riktigt stora. Vi har seglat masthögt där, jag vet att det kan bli mycket större.
    Jag tycker dock inte att filmningen visar våghöjden så bra, de har tagit i lite konstiga vinklar. De har dessutom gjort en hel del filmning vid lågvatten vilket gör att vågbrotten är långt ut.
    De har säkerligen filmat denna med små resurser och en liten handkamera. Tyvärr har de inte använt sitt stativ särskilt bra – det var en stundvis väldigt sne värld vi fick se…
    Och sedan har de inte använt polaroidfilter för att åtminstonne försöka ta bort lite motljus. Det är ett av problemen i Marocko, att det nästa alltid är motljus då man skall fotografera vindsurfingen.

Så filmen kanske rockar lite mindre än själva Marocko. Men ett beundransvärt projekt ändå! All film är kul att se! Speciellt från ett ställe som känns som sitt hemmavatten.

Skitigt vatten är det, det får jag hålla med om. Eller skitigt och skitigt förresten – det är sand i vattnet som rörs upp av vågor och rev. Siktdjupet är ca. 2cm vilket ibland kan ställa till det då man skall in och ut vid lågvatten. G10 fenor är bra att ha. Eller massa sandpapper och gelcoat.

Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Movie 12 minuter från Marocco, helt grym!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.