Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mullsjön imorgon

  • chris

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 08:29

    På väst kan man segla knappt 2km. Vattnet är något choppigt när det blåser på bra men inga riktiga vågor. Ska ta en bild någon gång när det blåser bra.

  • surfarigen

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 20:37

    Finns det bilder från stället när det blåser?
    kan fixa bilder i veckan gamla och nyare.

  • carrera

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 11:18

    Mullsjön har fått ett välförtjänt lyft i år!!! När var man senast på en insjö o man tro att man ska vara själv, men ser redan på håll att det är massa Segel+ Kite´s på sjön..KUL

    Mullsjön passar både för Speed/Slalom och allmän jump & dump segling!! Synnerligen lätt seglat med slalombrädda i höga farter då vågorna blir flacka på någotvis troligen pga. att det är så grunt! Jag har seglat 36,1 där i år! Blir inte alls den puckel pist kännslan som te.x haga utanför klubbhuset! Går iof. inte att jämföra med TT eller Ankdamen vid rätt vindförhållnaden

    Ang. Storlek på sjön så skulle jag uppskatta den som ca 2 km rak över o nästan helt rund!
    Det som gör den så bra vindmässigt är nog att den ligger väldigt högt i förhållande till Vättern o har fri vind över slätterna (åkermark)! Vind mätaren på Visingsö brukar stämma rätt bra med mullsjöns förhållanden!

  • surfarigen

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 20:24

    bilder från mullsjön finns nu i mitt album.
    http://www.surfzone.se/forum/album.php?albumid=44

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mullsjön imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.