• skarabe

    Medlem
    24 oktober, 2002 vid 06:38

    Chris de Burg, Celine Dion?? – Du har ju humor!!

  • teabag

    Medlem
    24 oktober, 2002 vid 21:19

    Jag tror att Ola däruppe har rätt – delvis.Huruvida men nu gillar sånt där bjafs är väl lite upp till ens surfsjäl eller ej.Men jag hävdar också att det behövs fyra delar för att musiken skall funka tiil surfning.
    Aggresivitet
    Jag befinner ju mig som evig tepåse i stadiet där man lite halvt kontinuerligt får dra segel.Asså kör man småsegel på 5,5 och så behövs det ju ingen extra kraft när det blåser 15-20 m/s men jag har prövat mitt 7,5 racefoil i dessa vindar.Då behövs det en sjujävla aggresivitet för att få upp fanskapet.
    Musiken måste vara dynamisk

    Sporten är en mix av snabba repor och tidsödande tillbakakryssar.Av underbara repor i sakta mak där solen lyser sakta bakom nästa ö.När du väl når dit så kommer kastbyarna som slag i magen och kastar din så behagliga tillvaro helt tillintet.Dags att dra segel igen.
    Dynamiken behövs för att du inte skall tröttna.

    Hårdrocken har oftast dynamik och nån sån finner då inte jag hos Celine.

    Flow

    Ett generellt begrepp inom många sporter t.o.m golf då det kallas att vara i Zonen.Men för att sätta en massa freestyleövningar inbillart jag mig att man måste ha en massa flow.

    Går jag då tillbaka till mig själv så är de enda gånger det funkar att sätta några 360 (min nivå) ppå raken är då jag inte försöker tänka på vad jag gör utan bara hänger med. Flow.

    Inte har väl celinemusik någon flow ?? Var i så fall ?

    Hints

    Jag inbillar mig att jag någon gång skall satsa för en loop.
    Eftersom jag då inte får titta på fötterna eller var jag armarna utan bara försöka satsa och bara köra så vill jag ha en enkel hint – en sångsnutt,ett gitarriff, eller en vacker röst att hänga upp loopen på.

    Där funkar Celine för med den gudomliga rösten så borde det någonstans finnas en rad för framtida loopar.
    Men det är väl ändå det enda.

    Så någon Celine finns inte på min 150 lista men däremot en låt med TLC-Red light special som både har många hints,och bra flow.

    En dag skall jag berätta vilken nytta jag har haft med aggresiv rockmusik när det gäller surfning.Men till dess I will rest my case och hoppas att

    Ni får en lika bra morgondag som jag cool.gif

  • tabi

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 09:15

    du skriver alltid så j-vla skönt, teabag! smile.gif

    Håller oxå med delvis, jag kan gillar lite skön “pop” som man hakar upp sig på som man sen trallar lite för sig själv när man e ute och kör!!

    Flow ja..! det måste det finnas i en låt annars e det bara skräp…! en låt med rätt skönt flow i e “DJ Freedom – Hang on”! den har blivit min senate trall-låt när man e ute och surfar! det funkar mycket bättre om man har en låt att sjung med i tycker jag! skulle göra allt för att fixa en vattentät mp3 spelare! fan va skönt det vore att ladda upp lite låtar, dra iväg till surfet, på med lurarna och PUMPA järnet!!

    ha det bra här i kalla Sverige, imorrn drar jag till Gran Canaria!

  • jeppe

    Medlem
    27 oktober, 2002 vid 19:02

    Tjoho!

    Håller på att spela in en skiva för turen ner till surfet.

    Känner på mig att detta blir nått i hästväg.

    Låt nr 1: Every Morning (Sugar Ray, bra titel på en bra första låt)
    2. Plush (Stone Temple Pilots, ja va säger man kul att man hittade igen denna)
    3: There Goes My Hero (Foo Fighers, satan igatan va sugen man blir på surf när man ser Mark Occigochi-nånting på Extrem kanalen surfandes till denna låt.)
    4. Horse With No name (America. Har väl egentligen inget att göra med surfing överhuvutaget. Hästrackere utan namn och öken??!!. Helt sjukt skön låt i vilket fall. Får se om det funkar inför surfet)
    5. Cowgirl in the sand (Neil Young, har blivit pånyttfrälst av karln igen).
    6. Where can my girl be (Perl Jam, rätt ökänd låt och inte vad man kan förvänta sig av Perl Jam, lugna gatan)

    Får spela in resten sen.

    Troligen blir det nån låt från Ceasars Palace, Smashing Pumpkins, Temple of Dogs eller U2 kanske???
    Fick känslan att detta blev mer av en after surf skiva. än en före surf.

  • kungdenknege

    Medlem
    27 oktober, 2002 vid 19:18

    Ähh killar fan va kass smak ni har laugh.gif Självklart surfmusik som får igång en är ju Broder Daniel, dom äger allt. Även nyupptäckta Instant Remedy (tack Skarabe) får igång en rätt fett. Efteråt är det ju Kent som gäller, hälst med Vapen & Ammunition. Annat bra är Strokes, dom ska man dra igång när man vaknat utvilad och känner hur hela kroppen bara väntar på att få dra igång på havet. Även Pluxus har en del bra låtar, och Radioheads alla skivor är perfa när man är lite fundersam & ska somna, dock är OK Computer en av dom bästa. Sluta jiddra börja tanka smirk.gif tongue.gif grin.gif

  • calle_kuling

    Medlem
    27 oktober, 2002 vid 20:06

    Säger bara:
    “En stor stark” med Kjell Höglund! grin.gif

  • skarabe

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 08:23

    Hehe, det var så lite så. Nästa gång kan du få höra lite annat skoj!

  • kungdenknege

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 10:53

    Tilläg: För sena kvällar då man vill ha lite push är det Oakenfold och van Dyk som gäller – helst med megamixar men livesets kan vara rättså skojiga också.

  • anders_hoffman

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 11:32

    Zoo drive, helicopter boy. Från sand mellan tårna är ruskigt bra en kall höstkväll!! laugh.gif

  • aggrosurf

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 13:31

    skippa hård musik.
    när det blåser ligger pulsen på 2000.
    lysnar man på röj musik förlorar man körkortet för man ligger i 200 knyck och svär på alla andra som hindrar en i 110. lyssna på mozart.

  • eriksson

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 14:57

    Dogwood,Grinspoon,Godsmack,Bad Religon,Mudvayne,Disturbed.
    de är grejjer de grin.gif

  • duotone

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 17:04

    Linkin park, limp bizkit, green day och blink 182 rockar fett när man é på väg till surfet riktigt feta dagar. é det mindre vind eller på väg hem ska de va reggae, lite softare stil. cool.gif

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.