• Publicerad av mattias-j på 3 juni, 2012 vid 09:05

    Bifogar lite bilder på mXr fenorna som kommer under sommaren. Jag kommer få mina första fenor nästa vecka, och de första fenorna för Sverige kan levereras i början av juli.
    Ufo Slalom kommer kosta mellan 149 – 189 euro beroende på storlek i G-10, 20 euro mer i G-11 De kommer finnas från 26 cm – 48 cm med 2 cm mellanrum.
    Ufo Wide kostar mellan 169 – 189 euro beroende på storlek 18 cm – 30 cm finns i 30 och 40 rake.
    Ufo Weed Speed mellan 169 – 189 euro beroende på storlek 18 – 30 cm med 2 cm mellanrum, 45 rake
    Shark är mer för freeride/freestyle och finns från 15 – 25 cm och kostar 169 – 209 euro
    Det är inga dussinfenor som kommer från mXr, tänk på att Martin var mannen bakom Slingshot och UFO mannen är sjukt tekniskt bevandrad inom foil och hydrodynamik.

    seve1000 svarade 10 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • larsd

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 09:33

    Äntligen något som utmanar Hurricane´s weedfenor! Otmar´s fenor är ju kanon, men kombinationen av att kolfenorna slits ned snabbt mot botten och att nya är stört omöjligt att få tag på är milt sagt lite störande. G10 har minst dubbla/trippla livslängden för dammanvändande.

    Hoppas de funkar lika bra som det ser ut!

    Mattias du har PM med min beställning, kom ihåg att jag var först i kön!!!

  • benke-2

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 10:48

    Kanske kan ta UFO wide 25 och 29, om det är samma storlekstabbell som slingshot eller?

  • mattias-j

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 12:16

    Skulle tippa på att Ufo wide 25 passar 7.0 till speed och 29 passar 7.8. Men jag ska dubbelkolla med Martin, han är i La Franqui för att testa fenor just nu…

  • marden

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 12:47

    hoppas slalom fenorna är bättre än dom ser ut ….iofs var wide/slingshot fenorna fula när dom kom också och nu när man vant sig ser dom riktigt grymma ut 😉

    benke vad ska du med så stora wide fenor till ? är det inte renodlade plattvatten fenor ?

    går weed fen storleken att översätta till hurricane? ser kraftfullare ut så kanske ännu mindre funkar ? 20>18?

    är andra bilden weed45gr, wide40gr och wide 30gr ?

  • mattias-j

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 17:46
    Mården;690189 wrote:
    hoppas slalom fenorna är bättre än dom ser ut ….iofs var wide/slingshot fenorna fula när dom kom också och nu när man vant sig ser dom riktigt grymma ut 😉

    benke vad ska du med så stora wide fenor till ? är det inte renodlade plattvatten fenor ?

    går weed fen storleken att översätta till hurricane? ser kraftfullare ut så kanske ännu mindre funkar ? 20>18?

    är andra bilden weed45gr, wide40gr och wide 30gr ?

    Japp på bildfrågan, vad testerna visat hittills så är weedfenorna kraftfullare än Hurricane, så man kan nog tänka en storlek ner.

    Mvh
    Mattias

  • surfteo

    Medlem
    28 maj, 2013 vid 22:02

    Kommer det att komma nån ny leverans av UFO slalom inom en snar framtid?

  • seve1000

    Medlem
    29 maj, 2013 vid 17:13

    @surfteo 711035 wrote:

    Kommer det att komma nån ny leverans av UFO slalom inom en snar framtid?

    Jag kan beställa åt dig om du vill eller så beställer du själv via hemsidan. mxrwindsurfing.com

    UFO är egentligen ingen slalomfena utan speed. Vill du ha en bra fena för Uddevalla så skulle jag tro att Katana, Katana Race eller Whale är bättre val.

    Kontakta mig om du vill ha Martin Van Meurs mail.

    Mvh

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.