Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing My early call: Epic Torö

  • maca

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 19:52

    Chansar och hoppas på utdelning tidig morgon. Åker ner inom kort.
    /André

  • jesper-b

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 23:01

    Hm, kom hem för några timmar sedan efter 2-3 timmar surf på udden. Minivågor men stundom glassy och fina pytteset. Hur kul som helst med det la sig mer och mer. Tror det kan öka på under natten men inte mycket. Jag drog hem trots två glada H-stadsbor med en dunk HB, en kasse kött och grill på stranden…

    Ångrade mig nästan när det började dra i träden här hemma, men nej jag är för trött.

    /JB

  • maca

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:59

    Torö var inte episkt, men kul som fasen ändå. Blåste som 17 (på Landsort) hela natten från rak V.
    På morgonen var det helt platt, sen vid 6.30-7 började det rulla in gubbhöga set. Men vinden var retligt nog lite lite för svag från V. Blev guppa me 5.6an i ca 2.5h tills vinden vred upp på NV.

    Såg riktigt fint ut på udden för surfarna när jag åkte hem.

  • jesper-b

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 12:19

    Cool MacA!
    Och stor ursäkt för att jag åkte hem igårkväll.

    Lika extremt retsamt som Torö är för vågselging, lika extremt tillfredställande är Torö för surfing:

    Vågsegling – rapporterna skrivs i stort sett alltid ner, och framför allt infrias inte ens de nedskrivna. Kan vara såååååå bra, men det är sååååååååååå sällan.

    Surfing – jag vet inte hur ofta det rullar in glasiga vågor trots att vågrapporten lovar i princip ingenting. Om det bara är vågor/rapport för vågor någonstans på Östersjön, kan vara södra Gotland, då rullar det in fina små glasiga set på Torö. I synnerhet om det inte ligger på en bris som förstör kan det bli riktigt kul surf, trots obefintlig prognos. Igårkväll innan den lilla sydvästan drog på var det riktigt fint, tidigt i morse när rapporten sa att det skulle va en knöl och lite vind var det i stort sett platt, sedan när det vred om till off-shore började det pumpa. Det var inte första gången om man säger så.

    Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det – ta med en planka för surf utan rigg så minimerar du bomkörningarna till Torö! Då kan du till och med börja åka på rapporter som säger ingen vind på Torö men lite vågor längre söderut – och få kalaskul vattenlek.

    OK, nu vill jag absolut inte veta hur Barshage, Dalen, mfl grymma vågseglingsspot som jag inte orkade ta mig till har/hade det????? Jo det vill jag!

    /JB

  • meeru-robban

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 15:17

    När 90-kilos killarna kommer in och tycker att deras 3.7:a är för stor…
    Västkusten, Dalen 06.00

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing My early call: Epic Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.