Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mycket hangarounds i afrika

  • fredo

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:42

    Haha – du ær før skøn Olle! Från en værldsklass spot till en annan…

    Ang det dær med dressyr av maskjevlar o scartatoos. Lægg ett par “antabussnitt” øver ryggen o pilla in en halv sockerbit. Maskar gillar socker serru. Snitten placerar du lite strategiskt øver ryggtavlan så att de bildar varlfritt møster om man drar en linje mellan dem. Jag lægger min røst på ett anagram alt. det chichewaska tecknet før ap-drake.

    A+

  • zilversurfarn

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 20:58

    Ah, Malawi! Det återkallar en hel del minnen!

    Som nyårsafton 95-96 då jag först åt nyårssupé bestående av en helgrillad get. Biten jag fick hade fortfarande den svedda pälsen kvar, yummie!
    När de flesta av festens deltagare låg kvar dästa efter geten och rökte på och spanade in natthimlen gick jag tillbaka till den östtyska armélastbilen jag liftat dit med från Zimbabwe och försökte lära tyskarna och ett gäng sydafrikaner att dricka kaffegök.

    Det hela slutade med att jag däckade först av alla två timmar innan tolvslaget. När jag vaknade hade campingägarnas snorvalpar till ungar begravt mig upp till halsen i sanden och stod och asgarvade åt den fulla svensken.

    Minns oxå de svarta molnen som man kunde se långt ut över sjön. Ibland flög molnen (flugorna) in över stranden och var lite irriterande…
    Och vem kan glömma avslutningen på resan då jag var 100% säker på att ha fått malaria. Enligt uppgift är 80% av alla myggor i Malawi malariabärare. Det visade sig senare att det bara var Shigella jag hade, som smittskyddsläkaren i Halmstad sa var ungefär som Salmonella, fast värre…

    Så här beskrivs symtomen av Wikipedia:
    The most common symptoms are diarrhea, fever, nausea, vomiting, stomach cramps, and straining to have a bowel movement. The stool may contain blood, mucus, or pus (eg dysentery). In rare cases, young children may have seizures. Symptoms can take as long as a week to show up, but most often begin two to four days after ingestion. Symptoms usually last for several days, but can last for weeks.
    No picnic… Som tur var var det bara tolv timmar i lokalbuss till flygplatsen i Lilongwe!

    Ja jävlar, det var tider det! Vi får ta en Monkey Clan träff vid tillfälle nån gång Olle och dra lite war stories!

    Ha det bra!

  • gh0st

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 06:23

    Hahaha låter ju störtskönt! =)

  • kitefredrik

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 09:28

    Helt plötsligt känns Habo bättre än på länge!

  • ollefax

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 07:57

    Ja det finns mycket sjukdomar att götta sig i det är ett som är säkert!

    Tycker dock att symptomen för alla verkar lika, kräkningar, muskelkramper diare, feber, balansrubbningar o.s.v. Olle (han jag åker med) satt och läste om bilharzian idag, hur larven (upp till 20mm) åkte runt i venerna i kroppen och flöt med blodet, för att till sist sätta sig någonstans och lägga ägg. oftast då i levern, men också i hjärnan lungorna m.m. Jummie!

    Jag hoppas inte 80% har malaria… då ligger jag risigt till… men man kanske inte alltid blir smittad även om myggan har malaria…

    Ska prova det där med sockret om något börjar krypa i huden. Lite “naturligt” ärrade flames skulle ju inte sitta fel!

    Ska samla på mig lite “war stories” tills “clan träffen”! jag har 2 månader till p å mig.

  • johanlin

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:50
    ollefax wrote:
    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem! (eller nått)

    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

    Hade jag vetat det här så hade jag aldrig lånat ut min kitebag till dig…
    Nu får du fan köpa den av mig…vill inte se den igen!!

  • biorno

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:51
    JohanLin wrote:
    ollefax wrote:
    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem! (eller nått)

    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

    Hade jag vetat det här så hade jag aldrig lånat ut min kitebag till dig…
    Nu får du fan köpa den av mig…vill inte se den igen!!

    Hahaha, du är nog fan inte välkommen tillbaka till stan längre Olle… Ska rösta om ett besöksförbud i Varamon och uteslutning ur klubben på livstid på nästa årsmöte.

  • zilversurfarn

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 13:49
    Biorno wrote:
    JohanLin wrote:
    ollefax wrote:
    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem! (eller nått)

    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

    Hade jag vetat det här så hade jag aldrig lånat ut min kitebag till dig…
    Nu får du fan köpa den av mig…vill inte se den igen!!

    Hahaha, du är nog fan inte välkommen tillbaka till stan längre Olle… Ska rösta om ett besöksförbud i Varamon och uteslutning ur klubben på livstid på nästa årsmöte.

    Ha ha, sorry Olle. Men du är alltid välkommen till Varberg! 🙂

    Afrika var faktiskt inte så illa som det låter. En av mina bättre resor helt klart. Otroligt mkt att se och oftast jäkligt billigt och väldigt enkelt ställe att resa runt på. Så länge man håller sig i östra och södra delarna talar de flesta engelska.

  • ollefax

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 09:03

    Olle trampade 3dm från en mamba (vakterna sa i alla fall mamba) igår på väg hem efter 3 bira… Vakterna fick slå ihjäl den, men fan vilken respekt de hade.

    Ska fortfarande olla varenda bänk i varats klubbstuga! 🙂

  • guran

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:20
    ollefax wrote:
    Olle trampade 3dm från en mamba (vakterna sa i alla fall mamba) igår på väg hem efter 3 bira… Vakterna fick slå ihjäl den, men fan vilken respekt de hade.

    Ska fortfarande olla varenda bänk i varats klubbstuga! 🙂

    correction, om du kommer hem……

  • tomw

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 20:45

    Anna,

    Du är inte en kitechic, utan en tough chic. mask under huden, freaks me out!

    Och shit!!! maskar i musklarna, malaria….keep em out!

    TW

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mycket hangarounds i afrika

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.