Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic Heelstraps….

  • hbgkitare

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 07:38

    Borde du inte behöva om du inte redan har för korta skruvar! Doppa dem i vatten innan så blir de lite mjukare och lättare att kunna pressa ner skruven och få gängerna att ta! Å andra sidan så tog jag bort mina efter ett åk, var mycket bättre med cykelslang som inte rullar. Efter det bytte jag sedan till LF Comp straps, sitter som gjuten och behöver inte ens använda straps även om det följer med dem!

  • gh0st

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 17:23
    shishoff;552238 wrote:
    Jag har köp ett par Mystic Heelstrapset (http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=32_33&products_id=497&osCsid=e10faf952bd47b62a29f5370c353139f) och undrar om jag måste köpa nya längre skruvar till min Naish Sol för att få dit dem?? Var hittar jag isf dessa?

    Jag köpte längre skruvar till min Thorn FC o det gjorde jag på clas ohlsson för typ 10-15kr tror jag.

  • sourra

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 17:30

    M6 ska det va och de ska vara kring 15 mm tror jag. Om du inte har stancen på bredaste kan du köpa kortare M6 och sätta hälstropparna direkt i de lediga inserts-hålen.

  • shishoff

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 17:57

    Tack för de vettiga svaren!!
    Med tanke på att strapsen är nästan 5mm tjocka så antog jag att inte originalskruvarna funkade…men men, allt går kanske med våld och vaselin.

    Det får bli clas olsson om jag inte kommer förbi ngn annan skruvaffär.

    Tack igen!

  • gadget

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 18:04
    shishoff;552378 wrote:
    Tack för de vettiga svaren!!
    Med tanke på att strapsen är nästan 5mm tjocka så antog jag att inte originalskruvarna funkade…men men, allt går kanske med våld och vaselin.

    Det får bli clas olsson om jag inte kommer förbi ngn annan skruvaffär.

    Tack igen!

    Clark Olofsson är mycket billigare än “skruvaffärer”.
    Jula har också rostfritt om du har närmare till dem…

  • sourra

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 18:33

    Passa på att köpa insex-skruvar så slipper du fundera på att dra skallarna runda med tiden. Och av hållf-skäl: skippa originalskruven om den bara är lång nog för att sitta ett par varv.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 19:04

    mm och ha torks till handtaget stjärnor till främre fenor och spår till bakre fenor . Glöm då inte heller ha med dig verktygslådan när du ska byta eller spänna

  • sourra

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 19:54

    Hehe, du har en poäng. Men hellre stå utan insex än att låna nåns rostiga surfväskemejsel som fuckar skruvskallen på fem röda. Själv går jag ingenstans utan hela bitskitet =)

  • gadget

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 20:11
    Vogon Jeltz;552394 wrote:
    mm och ha torks till handtaget…

    Det är hans bräda vi snackar om, ingen jävla handväska…

  • gh0st

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 21:54

    m6 16 med insex var det jag köpte, funkar finfint till Naishpadsen med mystics heelstraps.

  • hbgkitare

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 09:50

    Någon annan som vill ha Mystic Heelstraps så har jag ett par nästan nya liggande hemma i källaren, bara 100 Kr!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic Heelstraps….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.