Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic Warrior 2, L eller XL?

  • Mystic Warrior 2, L eller XL?

    Publicerad av mickemoose på 28 juni, 2012 vid 15:33

    Hej, tänkte köpa sele och det verkar ju som MW är bäst eller iaf ett rätt säkert kort.
    Jag är 196 , väger ca 95 kg, är ca 91 cm runt midjan. Står och velar mellan L och XL.
    Jag vet att jag bör testa först, men bor uppe i storuman (långt ifrån någon surfbutik antar jag)
    Vad tror ni? lite för stor eller som smäck?
    Börjat styrke träna så jag kommer förmodligen bli lite bredare uppemot bröst/rygg.

    telekiter svarade 11 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • plattvatten

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 15:46

    Mystic Shadow ska du ha, o inget annat. L och inget annat.
    Jag e 94 cm runt midjan och 110 kg – 188 cm

  • mickemoose

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 16:12

    Nice, L alltså! 🙂 I will go for it. shadow är mjuk och bäst lr? 😛 🙂

  • lima-ko

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 19:25

    Warrior är mer påkostad än Shadow, den senare må vara lite lättare men det är nog det enda den är bättre på.
    Warrior II har mer stöd än III som är lite rörligare (men ändå har mer än tillräckligt stöd).

  • skanepaul

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 20:25

    Warrior är överlägsen Shadow!

    Har båda.

  • mickemoose

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 20:28

    ok så en, warrior 2is the Shit? storlek L till mig?

  • pjoter

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 21:27

    rätt säker du kommer bli nöjd med vilken modell du än väljer, men förespråkar warrior.

    Kör kurser med framförallt warrior2 då de har hållt bra nog för att inte behöva bytas ut till nya 3:an. Sitter finfint på nästan alla elever och inte haft någon som ens nämnt att det känts illa i ryggen. Till det har du säkert halva skånes och en stor del av resten av sveriges kitesurfare som kör på warrior. Väldigt många köper också en ny när den gamla är utsliten.

    Har du inga problem med ryggen kommer både warrior 2 och 3 ge dig tillräckligt stöd och funka fint. Räknar du med att du ska göra snurrelipassar med grabbar å andra öststatsgymnastiska övningar så är warrior3 eller shadow ett bättre val.

    En annan fråga är om du kommer köra mkt snowkite, å i sådana fall med skidor eller snowboard? Att köra skidor med en midjesele som vrider sig på jackan kan vara rätt jobbigt, då kan sitt vara ett alternativ.

    När det gäller storleken spear det ju också roll vad du har på dig, kommer du som sagt snowkita mkt eller kör ofta med torrdräkt så är du ju större, medans är do oftast utomlands och kör i enbart shorts så är du mindre.

    mkt att tänka på ere. 🙂

  • plattvatten

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 22:22

    Med starkare rygg, kommer du att ha en more feeling for kiten med den tunnare Shadow, o battre rorelse formaga. Framfor allt sitter den battre, men detta e ju olika fur alle.
    For sparrisar o newbees e warrior2 ett battre alt. Mera stod och kraftigare.

  • mickemoose

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 15:07

    ok. ja ska snowkita med den. så frågan är om L blir för litet

  • telekiter

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 07:20

    Ska du snowkita borde du nog också kolla på Ocean Rodeo Session 2-selen. Det är en midjesele med benremmar som du kan plocka bort (sommar och våtdräkt behövs de inte). Har en själv och är grymt nöjd med den selen.

    Jag: 90 kg, 186 cm lång kör med torrdräkt när det är kallt och med skidkläder när det är ännu kallare :-). Strl L.

    http://www.kitesweden.se/

    /Urban.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic Warrior 2, L eller XL?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.