Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mystiska nattliga händelser i Stockholm… (parkeringsplatssurf)

  • Mystiska nattliga händelser i Stockholm… (parkeringsplatssurf)

    Publicerad av ola_p på 24 februari, 2008 vid 19:22

    En mörk kväll vid gärdet i Sthlm…

    Denna mystiska skapelse lastas ur en tillika mystisk bil.
    2288488835_430a9f76dd.jpg

    Svennes turfdog inspirerade bygge.
    2288488877_f7429c7e2f.jpg

    Gärdet var lite blött men parkeringen funkade hyggligt (sånär som på att man bör undvika att ta emot sig med händerna på grusig asfalt…).
    2288488849_f9f607d41c.jpg

    Jag fick också testa.
    2288488869_a36863708d.jpg

    Ligger ytterligare bilder uppe på flickr.

    trasurfarn svarade 16 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jps

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:36

    Ta lite fler bilder på själva skapelsen. Det är kul att snickra ihop saker 🙂

    Inte lika kul att ramla på asfalt kanske…

  • ola_p

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:40

    Har nog inga bra bilder på den. Principen är förvuxna kundvagnshjul fram, och stora hjul på en breddad skate truck bak… Imponerande känsla i svängarna faktiskt.

  • svenne

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:50

    Najs bilder Ola. 🙂
    Den behöver trimmas in mer, trucken ska flyttas fram mer och den behöver större framhjul. Ska fixa luftpumpade hjul fram, helst 180 men jag få nog nöja mig med 150-160 mm för att få plats med dem. Dessutom är de luftpumpade betydligt bredare så den har ännu bättre bärighet på gräset.
    BTW så satte Ola en klockren gipp och surfade ut på parkeringen switch stance.

  • ola_p

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:00

    Det bästa var nog de surfiga svängarna på vägen på slutet, visade på potentialen tycker jag.

    Jo, gippen satte jag, men att gå från switch sen gick inge bra.

  • mr_johan

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:31

    KUL! Väntar med spänning på flera utvärderingar och detaljbilder! Här ska det byggas!

  • trasurfarn

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:54

    Jag skateboardseglade i början på 90-talet bl a på kvällarna vid Ikeas öde parkeringsplats vid Kungens kurva. En o anan skysst repa fick jag men det bästa hade varit om asfalten hade varit slätare eller hjulen vibrerat/rullat bättre. kul att ha testat i alla fall Jag har även haft en och annan repa med vintersurfern. Både med inlines och med långfärdskridsor. Det hade varit kul att testa dirtbike (tror jag det heter) med en kitewing. Annars kitewingar jag på vintern när det finns isar.
    Träsurfarn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mystiska nattliga händelser i Stockholm… (parkeringsplatssurf)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.