Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing N-NO i GBG..vart?

  • N-NO i GBG..vart?

    Publicerad av oden031 på 1 juni, 2009 vid 20:53

    Har sökt en hel del här på gamla inlägg angående Sillvik, men förstår ej riktigt vart man seglar eller går i då, någon som kan förklara mer exakt?
    Är det vid badplatsen i slutet på Lillebyvägen? Snackas om en bom oxå, vart exakt är den?
    Lilleby havsbad, inget bra alternativ eller?

    Knatte svarade 14 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Knatte

    Gäst
    2 juni, 2009 vid 06:21
    oden031;550171 wrote:
    Har sökt en hel del här på gamla inlägg angående Sillvik, men förstår ej riktigt vart man seglar eller går i då, någon som kan förklara mer exakt?
    Är det vid badplatsen i slutet på Lillebyvägen? Snackas om en bom oxå, vart exakt är den?
    Lilleby havsbad, inget bra alternativ eller?

    Det är den badplatsen som avses. Det finns en bom som gör att man kan köra ut till bakom kullen. Se sträckade linjen. Man sjösätter oftast där stigen/vägen tar slut enligt bilden/sträckade stigen. Ovanför badplatsen på bilden

    Bommen finns nästan direkt efter du har kört av vägen. Om jag minns rätt så finns det ett omklädnings hus precis vid bommen?
    Om du inte kommer förbi bommen får du bära grejerna en bit:wink:
    sillvik.jpg

  • oden031

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 09:14

    Aha nu förstår jag mycket bättre! Ett stort tack för den utförliga beskrivningen Knatte!!!
    Har ju en A-nyckel som kanske kan hjälpa till oxå..:)
    Tänkte jag skulle ut o kika idag eftersom man är ledig, hoppas på lite vind:)

  • glader

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 13:13

    Tänkte dra mig till Sillvik om någon timma. Någon som har färska uppgifter om hur det ser ut? Har det börjat blåsa ännu?

  • oden031

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 19:06

    Ja det brallade på rätt fint idag i Sillvik, 4.7 ettag men lite byigt dock som det kanske alltid är där på N-NO?…
    Grinden var öppen så kunde köra hela vägen ner o rigga, så tack igen Knatte för vägbeskrivningen:)

  • glader

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 19:44

    Jag ändrade mig i sista sekund och tog Fiskebäck då jag fick höra att det var fullt med folk där som gick bra. Det var dock trixiga förhållanden. Sillvik var nog bättre.

    Imorgon är vi i alla fall minst två personer som tar Sillvik före jobbet. Min plan är att vara på plats strax före kl 6.

  • glader

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 03:11

    Åker inte. Ser punkterat ut.

  • Knatte

    Gäst
    3 juni, 2009 vid 06:51
    oden031;550392 wrote:
    Ja det brallade på rätt fint idag i Sillvik, 4.7 ettag men lite byigt dock som det kanske alltid är där på N-NO?…
    Grinden var öppen så kunde köra hela vägen ner o rigga, så tack igen Knatte för vägbeskrivningen:)

    Kul att den hjälpte lite :laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing N-NO i GBG..vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.