Senaste nytt Forums Vågsurfing Nå, hur var det idag?

  • Nå, hur var det idag?

    Publicerad av yann på 11 januari, 2006 vid 23:04

    Ni som var ute och surfade på västkusten idag, Sharkboy, Daniel F m.fl? Hur var det? Själv tajmade jag min premiär på gymmet riktigt dåligt. Drog på mig en sån svår träningsvärk att tanken på att knöka ner min arma kropp i en våtdräkt gjorde mig gråtfärdig. Än mindre komma ur den eller paddla så jag gjorde nog, efter omständigheterna, klokt i att stanna hemma! Var det något klös idag? Såg ju hyfsat ut på DMI och Onsala. Kommer aldrig att förlåta mig själv för att jag missade första dagen 2006!

    Ge mig lite Aloha nu för att ni tycker synd om mig!

    danielf svarade 18 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • danielf

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 06:50

    Det var som den 18/9-05, lätt, alltså OH och lite till på de monster som kom! Plumsade halv-tre och gick upp fyra. Det var lite för stort och kallt för det skulle vara bekvämt, att sitta där själv, för det var jag. Enl. utsago, en gubbe på f.m (Sharkie?) sen två gubbar på e.m som precis åkte när jag kom.

    Högt vatten längst in (alltså mer än vanligt?!), vilket gjorde att man gärna ville snabbt vänster med en gång, men ibland gick inte det, så brädan fick sig några smällar längst in.

    Precis lite innan skymning, så blev det större tyckte jag och vågorna slog över på ett sätt jag inte sett tidigare. SMHI’s vågmätning stämde nog rätt bra ute till havs. Vh: 1.88 Mh:3.28 °:194 Vp:4.2

    Det där med att träna, våtdräkten var “tung” att dra av, var så trött i armarna, jisses vad man tappar kraft fort.

  • sharkboy

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 14:14

    yo, I was in 2.5hours in the mornin’ we were 5 dudes total but it sounds like it was better later. We surfed up front which was fun but the harbour sucked, inconsistent (as always) flat faced and extremely choppy. My new suit is warm though, i was all nervous over the cold but no worries once I was in and no crowd!
    peace

  • danielf

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 17:46

    Ahh, the big H was pumping and was very consistent late afternoon, but bumpy, below 200° so…I had some really nice take-offs flying down the face, but then…as usual, the wave went flat, I think the waterlevel was a bit too high and the direction a bit off.

    Maybe it was the cold water and the fact beeing alone, but I found it a bit gnarly actually, then again, it was quite some time since I surfed OH.

    Which suit did ya go for, the RC F-bomb?

  • yann

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 19:27

    Jaja, vad är väl en bal på slottet…. eller ett slott på Bali! 😡

  • danielf

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 19:38

    Ähh du har inte förtjänat att gnälla… (“bla bla det min dräkt läcker, bränner…bla bla”) :p

  • danielf

    Medlem
    12 januari, 2006 vid 20:51

    Drog du ner på min Aloha nu eller?

  • sharkboy

    Medlem
    13 januari, 2006 vid 10:36
    DanielF wrote:
    Ahh, the big H was pumping and was very consistent late afternoon, but bumpy, below 200° so…I had some really nice take-offs flying down the face, but then…as usual, the wave went flat, I think the waterlevel was a bit too high and the direction a bit off.

    Maybe it was the cold water and the fact beeing alone, but I found it a bit gnarly actually, then again, it was quite some time since I surfed OH.

    Which suit did ya go for, the RC F-bomb?

    Went for the RC Ultimate fireskin, i think this is the same suit as the F-bomb…the fucker is warm as shit though, i surfed all last year in my hurley 5/3mm, could pee in that one because so much water got in, but this suit, no way.
    I thought the water level was lower than normal, when I surfed up front in the morning, there were some rocks exposed that aren’t normally exposed.
    Anyways, that’s cool that you had the H to yo self, there aren’t many days like that.

    peace

  • danielf

    Medlem
    13 januari, 2006 vid 12:35

    The level may have rised during the day, or maybe my references were off, ice and stuff may have thrown my judgement a bit.

    Cool that you are happy with the suit, is it more flexy than your old suit?

    Nah, theres a diff. between the two suits, stash-pocket and seems mostly, I think. The RC UE is the predecessor to F-bomb, but I think both have 50% of E2 and fireskin. Can’t help being a pain in the ass, sorry. 😛

  • per-larsson

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 11:01

    Var ute med longboarden i Läjet. Rena långa repor. Huvudhögt längst ut. SSV så mycket rent bakom piren.

    Per

  • danielf

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 15:00

    Gott att höra Per, måste prova där nere ngn gång på SSV-SV, blir juh alltid det andra stället som ligger närmare, det låter som det hade vart värt soppa-pengarna, även om jag hade det bra, lite ont om tid så här års bara, eftersom ljuset försvinner vid 16-tiden.

  • yann

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 20:51
    DanielF wrote:
    Drog du ner på min Aloha nu eller?
    Nnä, men nån drog tydligen ner på min. Hade ju 1 aloha innan. Daniel…..? :tongue:
  • danielf

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 22:05
    Yann wrote:
    Nnä, men nån drog tydligen ner på min. Hade ju 1 aloha innan. Daniel…..? :tongue:
    Nope, inte jag. Däremot har jag försökt “hålla med” några ggr, men har man gett Aloha en gång, så verkar det som man inte få ge mer till samma person.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Nå, hur var det idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.