Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon bra segling i Stockholm idag?

  • Någon bra segling i Stockholm idag?

    Publicerad av big_jeppe på 13 augusti, 2006 vid 18:53

    Jag körde på skälåker idag. Jag var lite besviken. Windguru lovade 7-9 m/s för skälåker. Jag planade bara stundtals med 7,5 m2 och 104 l.
    Var det bättre någon annanstans?

    steffo svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • larry

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 19:22
    big_jeppe wrote:
    Jag körde på skälåker idag. Jag var lite besviken. Windguru lovade 7-9 m/s för skälåker. Jag planade bara stundtals med 7,5 m2 och 104 l.
    Var det bättre någon annanstans?

    Körde på Gällstaö, Ekerö. Vi körde mellan 5.3 och 7.5. Gällstaö kräver rak ost och idag vred det upp ganska mycket på nord vilket gjorde stället väldigt byigt och minskade trattefekten. Lördagen var klart bättre där, men det var kul i alla fall.

    Det skulle vara intressant att höra hur det var på Näsby Park. Jag tippar på att det var dagens bästa Stockholmsställe.

    //L

  • swe-496

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 21:49

    Var i Näsby idag. Var längesen jag såg så mångaq där.
    Körde Formula och 10,0. Riktigt bra drag. Kollade inte vad de andra körde för storlekar.
    Men det var ordentligt byigt. Men det brukar det ju vara när det är nordliga vindar….

  • gifvars

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 05:44

    Japp, kul med så många där, körde själv 6.4 m2 två timmar, men som sagt byigt eller var det kanske vind i sektioner. Gick man upp i vind lite fanns det fler sektioner att segla i.

    Mvh,
    Jan Gifvars, http://www.surfnet.se

  • steffo

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 07:49

    Körde 5.3 och vågis i närheten av Gällnan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon bra segling i Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.