Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon i GBG?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2001 vid 16:22

    hej, jag är ute så ofta jag kan, dessvärre har min bror bilen i kalmar nu två veckor framåt. men sen och gärna nu, om du har bil, vill jag jättegärna dela bensin och upplevelser.

    /Erik
    073-6346174

  • kitepete

    Medlem
    17 juli, 2001 vid 19:15

    Tjenare. Finns det plats för en till eller? Då blir det ju sket-billigt.
    Vart brukar ni köra? Det blir mest bussen till Askimsviken för mej nu.

    Peter 073-6463142

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2001 vid 20:14

    Faen!!! Sicken ruggig respons det var på det här då! Vad har ni för grejer? Kunde kanske vara kul att testa något nytt också! Jag har bara en AR5 9.5 och en custom twin tip från Rick Shapes (Tarifa), 185×42. Väger ingenting…
    Peps
    070-4769811

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2001 vid 20:14

    Appråpå spots så kan jag rekommendera det vi gör – vi brukar ta en liten båt och köra från Möttvik ut i askimsviken och lägga oss utanför Smitten. Sedan har man enorm yta att kita sönder!! Otroligt bra förhållanden – från platt till schyssta ramper i sydlig vind. Johan “TerrorKite” H är en levande livsfara där ute med kiten… oohoho.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2001 vid 22:14

    härligt! själv kör jag en arx 11,5 och bic 6′ 7a. vi har hittat ett grymt ställe lite söder om askim. askim är inte nåt höjdarställe pga alla småkisar nu i sommar, dessutom är vinden betydligt byigare där än på många andra ställen sägs det. jag är nybörjare men beredd att satsa varenda sekund det blåser. finns inte mycket som slår vår sport! hoppas vi kan samköra å det snaraste.

    /Erik igen

  • kitepete

    Medlem
    19 juli, 2001 vid 19:19

    Jorå serru. Det är en del som kitar i Gbg ändå. Många har nog sina egna favo-spots utspritt runt i kusten. Så fortsätt tipsa. Askim funkar för mej(i rätta förhållanden), men det vore ju kul att ha fler ställen när det inte blåser syd-väst.
    Förresten Peps, är det möjligen du som är Jesper?

  • kitepete

    Medlem
    19 juli, 2001 vid 19:23

    Tjena. Hur ser stället ut? Är det stora ytor? Är det långt från Askimsviken?
    Jag slår dej en pingla, jag är som sagt gärna med och betalar bensin.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2001 vid 14:20

    Det där är helt korrekt! Känner jag dig?
    Peps

  • kitepete

    Medlem
    20 juli, 2001 vid 17:10

    Nej, jag surfar med en som känner dina polare. Såg dej häromveckan vid Saltholmen, hann inte snacka med dej. Blev det nått åka av i åskan?
    Det ser ut som om jag ska till Askimsviken nu i helgen (4-8m/s s/v).
    Är det någon annan som skall ut med stordrakarna nån annanstans?

    Peter 073-6463142

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2001 vid 18:34

    Vadå känner mina polare??? Nu får du förklara dig! Blir ju nyfiken! Jag har ingen stordrake. Det är kasst. När drar ni ut i helgen?
    Peps
    0704-769811

  • kitepete

    Medlem
    20 juli, 2001 vid 22:04

    Jag vet inte vad dom heter, men dom sa till min polare att du hade kommit hem och hade kört en hel del kite. Vi har försökt luska fram ditt nummer, för att kolla om du ska med ut, men nu har vi det. Ringer sen.
    Skaffade min 15,5 nu för en månad sen, och den e grym. Har en 9,5 åxå.
    Jag sticker ut runt 11-12 tiden förhoppningsvis båda dagarna om det blåser som dom säger att det ska. Håller till på Marholmen i Askimsviken.

    Pete

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon i GBG?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.