Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som åkt till sydafrika med Lufthansa i år?

  • Någon som åkt till sydafrika med Lufthansa i år?

    Publicerad av imported_borje på 25 februari, 2005 vid 19:56

    Har sett att de bara tar 200cm långa paket på planet. Stämmer detta? I så fall är det ju lite svårt att få med prylarna.
    Hur är det med British Airways att ta med sig utrustningen, erfarenheter?

    imported_borje svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bonasurf

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 20:02

    Flög hem ifrån brazilien med lufthansa i torsdags via frankfurt. Hade visserliggen bara vågisen med 6.8:a tror det är typ 2m. Blev inte det minsta ifrågasat. Slapp betala gött. De tog mig på vägen ner till sydafrika förra året 2000kr för vindsurfinggrejjerna. Men inga problem att få med.

  • bonasurf

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 20:03

    Från grancan 2002

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 21:07

    Min polare reste till SA med Lufthansa för ett par år sedan och det var inte problem med grejerna. Tipset var att få en bekräftelse från själva flygbolaget att du kommer ha grejer med dig på planet. Det skall stå med på biljetten/meddela flygbolaget att dom lägger in det i datasystemet(tror jag). Skulle kostat typ 1500:- att ta med grejerna men han i incheckningen frågade typ: “ja, det var visst avklarat o betalat med prylarna, eller?” Ja, blev självklart svaret o utrustningen åkte med!
    /David (Davo)

  • imported_borje

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 07:52

    Tack för info.
    Björn, hur mycket tog du med dig till sydafrika?

  • bonasurf

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 10:11

    Hmm. Jag hade ett vågvindsurfingkit med 3 segel 2 master kitebräda en drake. Typ 30 kilo tror jag. Kan man ska man nog försöka ligg under 20 kilo. Sists började de kolla på det bara för tt jag hade övervikt. Tjejjen i incheckningen skämdes jättemycket när jag fick betala 2000kr bara för att hon kollade upp det. Om de börjar kolla upp det ska man insistera på att det är en vågsurfingbräda och är kortare än 2 meter. Beträffande längd på prylarna har jag aldrig varit med om att man inte kan få in windsurfing brädor i bagageutrymmet. Det är på ca 30 flygresor med vindsurfingbräda.

    Bilden ovan t.ex. är ifrån gran can då vi fick ta Greg alloways 6 väskor alla i storlek av 5 windsurfingbrädor plus våra egna 2 som innehöll 4 st kompletta utrustningar. Måste fyllt minst en 3edel av planet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 20:35

    Jag åkte med Southafrican airlines som kör tillsammans med Lufthansa. Tyskarna på Frankfurt var extremt hårda. 228 euro fick jag betala. En polare fick med en hel windsurfutrustning på typ 50 kg för 80 euro med KLM. Med British Airways fick jag med två brädor i ett paket gratis från Sydafrika men det vägde i och för sig inte så mycket. Det gäller att ha tur verkar det som, undvik hur som helst Southafrican airlines och antagligen även Lufthansa är min slutsats.

  • nenne

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 20:47

    När jag åkte med southafrican airways nu i vinter så hade de fasta priser på transport av surf. Kolla deras hemsida. 1200 skulle de ha för vindsurfing och 600 för “vanlig” surfbräda. Gissa vad jag sa att mitt paket var… Och på vägen hem så slapp jag betala för incheckaren tyckte det var för krångligt..

    Som sagts många gånger tidigare så verkar det inte spela nån roll vilka regler de egentligen har (alltså det man kan ta reda på i förväg) utan det beror nog mycket på omständigheterna. Planet kan vara fullt, incheckaren kan ha en dålig dag etc.

  • bonasurf

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 09:11

    Shit vilken bra deal. 1200 för vindsurfing grejjer. 600 för vågsurf. Då hade jag föranmält vågsurfing helt klart. 1200kr t/r är ju som hittat till sydafrika.

  • imported_borje

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 10:34

    Är det ett stort kolli som gäller eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som åkt till sydafrika med Lufthansa i år?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.