Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har en free- ride/style bräda på 105-115L till salu?

  • Någon som har en free- ride/style bräda på 105-115L till salu?

    Publicerad av isis på 20 oktober, 2010 vid 15:02

    Ni som bor någonstans mellan göteborg och varberg, är det någon som har en gammel bräda som inte används liggande? Jag kollar köp och sälj varje dag men till ingen nytta.

    Jag letar efter något på mellan 105 och 115 liter, gärna freeride eller freestyle. Skicket är inga problem, ju skabbigare desto bättre, förutsatt att priset följer med. Trasiga brädor är inte heller något problem då jag gärna ger mig på att laga dem, förutsatt att de är någotsånär hela och inte fulla av vatten.

    Denna här posten borde väl egentligen ligga under köpes, men jag tror få kollar posterna där. Om det är en allvarlig synd ber jag om ursäkt och tar isåfall genast bort den.

    om någon nu kommer att tänka på ngn gammal bräda i garaget som bara ligger och tar plats, så skriv gärna här eller hör av dig till 0732-11 58 03.

    Tack på förhand, Joakim!

    isis svarade 13 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pss234

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 15:22

    tror de va du som köpte 2 segel av mig va?har kvar den inte så jättesnygga brädan om du är sugen ett flak öl eller nåt liknande så är det din.

  • surfslusken

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 15:55

    För en bricka pilsner är de mesta till salu hos mej! För en BiB rött får du min själ!

  • isis

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 16:05
    pss234;636509 wrote:
    tror de va du som köpte 2 segel av mig va?har kvar den inte så jättesnygga brädan om du är sugen ett flak öl eller nåt liknande så är det din.

    Japp, det stämmer. tänkte faktiskt på din bräda när jag skrev, och hoppades på att någon hade något liknande. Jag letar dock efter en något större och mer lättseglad bräda att lära mig gippa och vattenstarta med. Den du har är väl något liten att dra rigg med om jag minns rätt?

    Jag är förövrigt väldigt nöjd med seglen, har använt båda flitigt. De fungerade dessutom jättebra med min bom från 80-talet. Det köpet tackar jag för!

  • pss234

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 16:12

    den är på 104 l

  • surfslusken

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 16:40

    Rödvins BiBen eller pilsner flaket????

  • hakman

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 20:24

    Om du vill lära dig freestyle så har jag den bästa brädan – t.o.m. den jag själv satte min första spock på – i helt underbart förstört skick: Tabou freestyle 110 Liter från 07/08. Skön, förlåtande när du ska lära dig nya manövrar och redan tillräckligt dingad för att du inte ska tveka att ladda hårt.

    Gillar du att laga så har den en nos som du kan snickra på, men vill du bara segla och inte bry dig om du dänger ett par master då och då, så är den kanon.

    Du kan komma ner till Fiskebäck om du är sugen. 2 lappar så kan du rocka sedan.

    Erikhakman@gmail.com

  • isis

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 20:46
    Håkman;636551 wrote:
    Om du vill lära dig freestyle så har jag den bästa brädan – t.o.m. den jag själv satte min första spock på – i helt underbart förstört skick: Tabou freestyle 110 Liter från 07/08. Skön, förlåtande när du ska lära dig nya manövrar och redan tillräckligt dingad för att du inte ska tveka att ladda hårt.

    Gillar du att laga så har den en nos som du kan snickra på, men vill du bara segla och inte bry dig om du dänger ett par master då och då, så är den kanon.

    Du kan komma ner till Fiskebäck om du är sugen. 2 lappar så kan du rocka sedan.

    Erikhakman@gmail.com

    Det låter som precis den brädan jag letar efter! Sen säger inte Tabou freestyle 110L mig så mycket, men jag har fått höra att en freestylebräda på 110 liter vore perfekt.

    Vad menar du med “Gillar du att laga så har den en nos som du kan snickra på, men vill du bara segla och inte bry dig om du dänger ett par master då och då, så är den kanon.”?

    Det där med att dänga master gör mig något orolig:wink: Laga nosen är annars bara roligt, jag behöver ett vinterprojekt när 5:3an blir för kall.

    När skulle jag kunna komma? Jag är ledig hela dagen imorgon minus ett tandläkarbesök (och 60 sidor organisk kemi som ska läsas till på fredag, men man får ju prioritera!).

    @pss234: Din bräda hade nog fungerat, men de extra litrarna är nog inte dumma. Jag tackar dock för erbjudandet, förhoppningsvis ses vi på vattnet någon dag! leta efter ett oranget neilprydesegel:wink:

    MVH Joakim.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har en free- ride/style bräda på 105-115L till salu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.