Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing någon som har en övningskite?

  • någon som har en övningskite?

    Publicerad av tekkkno på 25 juni, 2009 vid 14:08

    just det.. en polare ska börja kajta och vi skulle behöva låna (hyra) en övningskite några timmar? Vi hänger i lund så är det någon vänlig själ som vill ställa upp så bjuder vi på ett par pilsner och så tar vi en soft utekväll efter..

    hoppla

    vhictor svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tobbekite

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 07:07

    http://www.stadium.se/sport/lek-spel/sommarlek/080593/point-zero-beach-kite

    Köp en sån annars. Kommer dock bara med handtag, men med silvertejp och en hemmagjord bom (avsågad innebandyklubba?) går det lösa den biten också.

    har själv köpt en sån men inte hunnit prova den ännu.
    min spontana tanke är att det inte borde bli riktigt samma tryck som i en riktig övningskite, men borde i alla fall vara tillräckligt för att få in principen för hur man styr en kite.

  • spohl

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 19:41

    Den lilla räcker till för att lära sig styra en drake om man bygger en egen bom, men den ger ingen känsla av en riktig övningskite som Tobbe hade förhoppning om. Den sysselsätter även ungarna så att jag kan träna med en sån här:
    http://www.stadium.se/sport/vintersport/langfard/074722/everest-kite-2-5-m2

    Bilden är på en tvålinors, tror dock att de numer är 3-linors ozonekite.
    Jag köpte en förra sommaren och är helnöjd med den.

  • tekkkno

    Medlem
    27 juni, 2009 vid 10:13

    hm bra tips där, letar nog mer efter en “riktig” övningskajt men detta kan ju kanske vara ett alternativ om inget annat finns..

  • vhictor

    Medlem
    27 juni, 2009 vid 12:16

    Jag har en du kan få låna, en Flexifoil Quark. Släng iväg ett mail eller ett sms till 0768569271, så styr vi upp något =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing någon som har en övningskite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.