Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Någon som har erfarenhet av Tarifa?

  • Någon som har erfarenhet av Tarifa?

    Publicerad av atnek på 17 maj, 2002 vid 08:00

    Hej vi två grabbar som tänkte bila ner till Tarifa vecka 29 o 30. Jag undrar om det är någon som har några erfarenheter som ni skulle villa dela med er av? Vart är bästa surfingen, vart bor man bäst och billigast m.m.?

    Det kanske går att klämma in fler bilen om någon skulle vara intresserad (en Toyota Hiace).

    petter svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 08:04

    Har varit nere i Tarfia de senaste två åren och skall dit i år igen… Ser du en motivlackad folkabuss -69 är det bara och komma och hälsa på… Billigast bor man på Torre de la penna som ligger längst bort längs stranden sett från Tarifa. Här bor de flesta surfarna och man kan rigga vid tältet och gå ner till surfet ca 50m… Vill man ha lite tuffare förhållande med högre vågor är det bara 300-400m till nästa strand där vågorna oftast blir högre… ölen är billig (Cordon Gard ett hett tips)…

  • atnek

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 06:21

    Hej och tack för ditt svar!

    Behöver man boka plats på Torre de la penna i förväg eller finns det alltid plats? Vet du om det finns några billiga rum man kan hyra? Vilken väg brukar du åka dit? Hur lång tid brukar det ta (att åka Stockholm Tarifa)?

    /Kenneth

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 19:21

    När jag varit där nere, juni-juli, så har det alltid funnits gott om plats, om det finns rum att hyra vet jag dock inte. Har för mig att jag sett sådant på andra sidan vägen från campingen men är inte hundra på det.
    Vägen ner har varit olika gång till gång för mig och iår kommer jag åka till Algarve och vågsurfa lite innan Tarifa. Men vad vi brukar satsa på är att undvika Frankrike så mycket som möjligt (Dyra vägtullar som inte är lätta att undvika, alla skyltar leder mot betal vägar och bensin kostar lite mer) Väl i Spanien brukar vi sikta på Barcelona och sedan åka längs kusten resten av vägen (lite längre men desto trevligare väg) Tiden det tar för oss är ca 2,5 dygn sträckkörning från Gbg. Har dock en gammal VW buss från 69 så topp hastigheten är ju inte mer än 80…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 maj, 2002 vid 18:13

    jag har varit i tarifa och surfat de senaste 4 åren. rent generellt är det las palomas/valdevaqueros som gäller(ligger vid den stora sand dunan) observera dock att detta gäller bara när det blåser levante (ostlig-vind).Är det hög fart ni är ute fart så är det strand biten framför fotbolls stadion som gäller. när det kommer till vågor så ska det bästa stället var los caños de mecca som är bäst(liger en bit uppför kusten mot cadiz)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 09:21

    Hej jag har varit i Tarifa 5 ggr.

    Boende:
    Ett bra alternativ är att hyra lägenhet i staden. Det går att få för ca 1200 veckan. Då har du allt du behöver istället för att häcka på någon kamping. Bor du i bussen kan ni parkera vid den stora dynan (Las Dunas). Ni får dock räkna med att bli bortkörda några gånger av militären. Det brukar ordna sig.

    Surfing:
    Surfing vid Las Dunas är bäst att börja med. Där går nästan alltid att surfa. Om ni har med slalom och våg går det att surfa i stort sett varje dag. När ni lärt er Tarifa kan ni sedan dar vidare till andra ställen. Fördelen med Las Dunas är att det är många surfare (Säkert) och bra strand.

    mail: ama@sorman.se

  • atnek

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 05:43

    Hej!

    Har du någon aning hur/var man kan få tag i en lägenhet

  • petter

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 16:15

    Hmmm tiden går så mycket har nog ändrats men här hittar du lite info från när jag var där 95… http://www.sevenius.com/windsurf/spots/tarifa.htm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Någon som har erfarenhet av Tarifa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.