Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har ett Cabrinha handtag över?

  • Någon som har ett Cabrinha handtag över?

    Publicerad av canfield på 9 januari, 2013 vid 14:34

    Hej
    Köpte en begagnad Cabrinha Caliber utan handtag mellan bindningarna. Tänkte att det väl är lätt att köpa. Men det verkar inte så. Verkar dessutom som att det är olika CC-mått mellan olika märken?
    Första trevande timmarna på brädan kan det ju vara trevligt att ha ett.
    Så frågan är om det finns någon (helst i göteborgområdet) som har ett liggande som inte används? Kan i så fall tänka mig att köpa ett sådant.
    Åker bort om en vecka så det börjar bli bråttom.
    Ämnet kanske skulle höra hemma bättre i köpesforumet, men där kikar man nog inte så värst frekvent om man bara råkar ha ett handtag liggande :smirk:
    Erik

    skanepaul svarade 11 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • andersr

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 19:02

    Hej
    Kolla med Surfers i Varberg, de säljer Cabrinha så de har säkert ett handtag.

  • canfield

    Medlem
    9 januari, 2013 vid 22:41

    Hej
    Redan gjort. Det var där jag fick rådet att vända mig hit 🙂

  • pelle-surf

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 16:53

    Om det inte går att justera hålen lite med borrmaskin på ett liknande handtag eller om du nu inte hinner hitta ett passande handtag innan du ska iväg på resan, så kanske detta kan vara en nödlösning http://www.jula.se/search-result/?q=DUBBEL SUGKOPPSGREPPARE
    Om den får plats mellan bindningarna och inte sitter ivägen, så kan det kanske funka. Det blir kanske inte heller den snyggaste lösningen, men är ju inte alltför dyr för att prova. Lycka till 🙂

  • kneepad

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 20:17

    Absolut enklast och billigast. 5 min och 5 SEK:
    http://diykiteboard.wordpress.com/category/links/handles/

  • skanepaul

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 16:18

    Snälla snälla förbjud handtag på kitebrädor nu!!!

    Vilken annan brädsport har handtag på brädorna????????????????????????????????????

  • pelle-surf

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 18:26

    @SkånePaul 705743 wrote:

    Snälla snälla förbjud handtag på kitebrädor nu!!!

    Vilken annan brädsport har handtag på brädorna????????????????????????????????????

    Hejsan Paul

    Handtaget på brädan kan vara ett bra hjälpmedel, särskilt för nybörjare, då man ska få i fossingarna i fotstropparna. Dom mer erfarna och duktiga åkarna, kan vid höga hopp, med hjälp av handtaget, jonglera med brädan i luften. Man kan lätt montera bort handtaget, då det är skruvat fast i brädan.
    Om det finns andra brädsporter med handtag på brädorna vet jag inte, men det finns riktigt kul brädspel som tex fia med knuff eller schack som man kan spela nu när det är vinter och kallt.
    Lycka till 😉

  • skanepaul

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 20:16

    Haha!!! 🙂

    Jo, jag vet att det kan vara till hjälp då jag själv håller kurser.

    Men jag hoppas ändå att det försvinner snart från våra fina brädor, för det går minst lika bra utan även som nybörjare….

    😉

  • oscar-olander

    Medlem
    19 januari, 2013 vid 22:34

    @SkånePaul 705754 wrote:

    Haha!!! 🙂

    Jo, jag vet att det kan vara till hjälp då jag själv håller kurser.

    Men jag hoppas ändå att det försvinner snart från våra fina brädor, för det går minst lika bra utan även som nybörjare….

    😉

    Varför skall man göra det svårare än det egentligen är?

    klart han skall ha ett handtag om man vill ha det!

  • skanepaul

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 11:00

    Nä det får han inte!!!!!

    Absolut inte!!

    Han får inte det bara!

  • rydstrom

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 07:00

    Håller med Paul helt här, handtag borde försvinna, bort bort bort ska dom…

    Man ska inte vänja sig vid sånna fula saker,

    och tänk vad priset på en bräda skulle gå ner om man inte satte dit inserts för handtag och inte gjorde en gjutform för att tillverka handtagen i första taget. skulle säkert spara 2-3 tusen. minst 🙂

  • canfield

    Medlem
    31 januari, 2013 vid 13:47

    Hemma efter 10 dagar i karibien.. Tillverkade ett eget litet handtag. Det hade jag mycket nytta av de första timmarna då det gick hög sjö. Däremot försvann brädan i riktning mot Venezuela när jag lånade ut den. Så nu måste jag skaffa en ny :ooo:

  • skanepaul

    Medlem
    4 februari, 2013 vid 17:36

    Skippa handtaget på den nya då! 🙂

  • pjoter

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 21:30

    Haha, paul, som vanligt har du missat alltihop. 🙂
    Trodde du hade lärt dig det nu, allt som sitter skruvat fast på brädan är för nybörjare. Möjligtvis kan man ha fenor om det är över brösthögt.

    http://youtu.be/50f0u2_uKrg

  • skanepaul

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 20:34

    Som vanligt…???

    Förolämpar du mig??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har ett Cabrinha handtag över?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.