Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Någon som har någon av dessa gluggar för canon??

  • sourra

    Medlem
    11 april, 2008 vid 19:42

    Skumt. Jag har inge som helst problem med det.

  • Knatte

    Gäst
    11 april, 2008 vid 20:01

    @sourra 457836 wrote:

    Skumt. Jag har inge som helst problem med det.

    Beror nog lite på vad man fotograferar.. Jag har testat objektivet i en del motljus och i macroläget på största bländare F2.8. Typ blommor, grenar och andra saker som kan vara svåra att hitta bästa skärpan i. Inte enkla platta ytor, utan saker som skärpan kan hamna på olika nivåer/lägen.
    Då finns det stor chans att gluggen väljer fel eller hoppar fram och tillbaka innan den träffar rätt … eller väljer fel:blush:
    Men jag har testat lite ovanliga/extrema grejer bara för testa objektivet innan jag betalade säljaren.

    Fotar jag bara vanliga saker eller ting så blir det nog inte samma resultat. Men att ha detta som festglugg i dåligt ljus tror jag inte är en bra idee:cool2:

  • nlc

    Medlem
    12 april, 2008 vid 05:33

    OK, tackar för infon!

    Jag funderar nämligen på en “normal till kort telezoom” att täcka upp mellan mitt fasta 20mm och telezoomen (70-200). Hade tänkte börja med något billigare typ 24-85 f3.5-4.5 eller någon av dem du funderade på för att se om jag klarar mig utan omfånget ner till 17 som t.ex. 17-85 f4-5.6 och 17-55 f2.8 IS erbjuder.

    Just nu är priset och vikten viktigare än ljusstyrka och bildkvalité, men tanken var sen att byta upp sig till 24-105 f4 IS eller kanske 24-70 f2.8. Men det blir nog bara en dröm tills jag hittar en 10-12 tusen på gatan 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Någon som har någon av dessa gluggar för canon??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.