Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har seglat både Hyper 105 & 111?

  • gurra1978

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:01

    Jag kan kanske svara eftersom jag haft 125:an från 03 och nu 111:an. Jag inbillar mig att 111 är något mer trög i planing men det kan ju självklart bero på volymen. Sen så har väl 04:an något djupare konkaver. Har hört att det ska vara mycket bättre fenor till 04:an. Jag vet inte jag men det jag vet är att 04:an 111 är GRYM!

    I Varberg körde vi 105:an och 111 med likvärdiga segel. 7,8 på 105 och 7,6 på 111. Det gick lika bra bägge två

  • robin

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:13

    Jag hade fått för mig att det var en Carve du hade förra året. Du tycker alltså mycket mer om 04:an? Jag börjar bli sjukt sugen på en HS, men jag hade hoppats på att den mycket billigare 03:an var i samma klass som den nya smirk.gif Jag har egentligen inte råd (vem har det grin.gif) men nu har ett par killar på jobbet köpt mc och då insåg jag vilken billig hobby jag har i alla fall!!

  • gurra1978

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:29

    Mitt tips. Kör denna säsong med det du har och köper 04 nästa år från Surf-Keppler. Då gör du nog en bra deal.

  • robin

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:41

    Gav faktiskt mig själv samma råd nyss tongue.gif

  • fjant

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 18:00

    Gör som jag, köp en 03, billigare (jag köpte beg) för att få prova på denna typ av bräda. Om du inte skulle gilla den så gör du ju inte lika stor förlust på att sälja den, som om du skulle köpt en ny!

    Jag har kört min “nya” 105 wood vid 2 tillfällen. Med 9,5 och 7,5 och orginalfenorna. Har inte mycket negativt att säga, annat än att den var lite bökigare än jag hade trot med 9,5. Med 7,5 kändes den lättseglad och kul! Jag väger 87 kg.

    /Fjant

  • robin

    Medlem
    8 juni, 2004 vid 07:04

    Jag har resonerat så också. Det är bara det att de inte finns så ofta på begmarknaden, plus att de faktiskt är ganska dyra som begagnade och jag tror att det inte kommer att vara det nästa år när det finns mer att välja på.

  • fjant

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 19:46

    Jo, det är sant att de är svåra att få tag på. Jag har dessutom hört rykten att de nya modellerna (-04) håller på att ta slut, så om du vill ha en kanske du ska handla nu.

    Lycka till!

    /Fjant

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 19:54

    det kommer inte finnas en enda hyper över till bra pris nästa år på keppler

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har seglat både Hyper 105 & 111?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.