Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som känner till "Bowrider" kites?
-
Någon som känner till "Bowrider" kites?
Publicerad av mcdplb på 8 april, 2007 vid 11:01Såg en anonns för 12m2 Bowrider kite!? Någon som vet något mer om dessa kites?
bowrider svarade 18 år sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Hej.
Kiten är helt ny på marknaden.
Jämför gärna lösningarna på bomsystem osv. med andra märken för att få en uppfatnning om funktion osv.Vi jobbar på att publicera filmer på kitarna när dom flyger och postar dom på hemsidan allt eftersom. Det finns en snutt på en 16m2, fler kommer.
-
Alltid trevlig med lite nytt på marknaden, men…
”Alla kites kommer med en 6månaders garanti mot fabrikationsfel.”
(från hemsidan)Skall man jobba på den svenska marknaden så skall man nog hålla sig till de lagar som finns.
-
Fesen;375166 wrote:Alltid trevlig med lite nytt på marknaden, men…
”Alla kites kommer med en 6månaders garanti mot fabrikationsfel.”
(från hemsidan)Skall man jobba på den svenska marknaden så skall man nog hålla sig till de lagar som finns.
Självklart håller vi oss till svenska lagar.
Felet är korrigerat nu. -
Gissar att det är samma typ av ”Chinakites” som tex MrA&DrM, Windspeed och Firebird (de två sistnämnda säljs frekvent på tyska Ebay bla). En fabrik som syr kända märken ger också mindre aktörer möjlighet att få en färdig modell uppsydd med valfri grafik och logo. Egenskaperna lär ligga väldigt nära någon annan stor tillverkares modell, men med små förändringar för att hålla sig ifrån anklagelser om kopiering.
Det såldes en serie Chinakites på Ebay för ett tag sedan och dom såg nästan identiska ut. Bommen var till synes exakt likadan med en Best-liknande stopper och clamcleattrim. Den sades vara i princip en kopia på Slingshot TD 2, men man vet ju aldrig. Bäst är nog att försöka invänta lite testkommentarer.
-
@bowrider 375174 wrote:
Självklart håller vi oss till svenska lagar.
Felet är korrigerat nu.Jag syftade på denna sida…
-
Har inte provat nån bowrider kites, men jag körde en MrA&DrM eraserhead FLAT ( http://www.kite-surf.se/ ) förra året och den var jag supernöjd med. Välgjorda och bra kvalitet, men du slipper betala för att det ska stå Cabrinha, slingshot eller Naish på. Jag vet inte hur det är med bowrider, men med MrA&DrM kan man få välja färger och grafik som man vill…
Både MrA & DrM och Bowrider finns i kalmar/öland, så är man sugen på att testa kan man höra av sig till dom om man är där. -
Vi kommer till V-kusten framåt våren.
Vi postar här när vi har mer konkreta planer.
filmklipp på kitarna finns uppe på hemsidan nu.
Logga in för att svara.