Senaste nytt Forums Någon som känner till denna bräda?

• Någon som känner till denna bräda?

Publicerad av pontuss på 22 augusti, 2003 vid 15:57

Vad säger ni om denna bräda. Ska vara freeride… Vill gärna köpa en bräda snart, är denna bra?

Seatrend AllStar 62 (-99 tror jag den är från)
    272x62cm, 135L
    Brädan inkl. DaKine stroppar, G10 freeride fena och boardbag
    3000kr

Han som säljer den kanske läser här för det vet jag att han gör grin.gif Men jag kollar med er också eftersom jag inte kan något och inte vill bli lurad smile.gif

http://www.basic-d.com/usedboard/99allstar62a.jpg
    Enda bilden jag hittade…

Skrev samma i en annan tråd för inte så länge sedan men eftersom den tråden igentligen handlade om något annat som jag redan fått svar på så startar jag en ny.

martin svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • martin

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 20:50

Jag har en Allstar 70 som jag är nöjd med. Den är väldigt livlig och går högt i vattnet och drar iväg med en jädra fart på slören. Jag har testat en del nyare freeridebrädor, typ RRD Avantride och Fanatic X-ray och de är klart tråkigare att köra tycker jag. Däremot är de snällare och enklare att gippa med. Seatrenden är ganska tjock i aktern och kräver därför rätt mycket kraft för att man ska hålla farten genom gipparna. 62:an bör rimligen vara rätt lik, även om den är lite smalare. En nackdel är att den har flapper, dvs en gummiflärp som sitter i bakkanten. Infästningen känns lite ömtålig och gummigrejen är ofta böjd när man plockar fram brädan ur boardbagen. Jag har iofs haft min bräda i snart fyra år och har inte haft några problem.

Här är ett test på Allstar 62:
    http://www.windsurfingmag.com/article.jsp?ID=30787&typeID=177&categoryID=247

• brutus

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 20:37

Morsning,

kopte precis nyligen samma brada o har bara haft den i vattnet ett fatal ganger an sa lange…
    Relativ nyborjare som jag ar sa ville jag ha en freeridebrada att kunna dra rigg pa (vager 80 panner) o det funkar helt ok. Daremot sa eftersom jag var van vid en rejal race-pram sa fick jag lite problem med att den styrde upp i vind direkt forsta gangerna, men det blaste nog klart for lite…

Sista gangen jag tog ut den i helgen gick det klart battre, det blaste 7sst o den planade latt utav bara fan! Snabb e bara fornamnet, o jag har bara borjat… Har ratt liten fena, sa den kanns forbannat livlig, men det ar ju battre an dod?!? SKa nog ha en langre, 62:an tar ju gnska bra segelrange.

I alla fall, bilden du hade e -99:an som e pa 130 l o inte 135 l, o mitt enda klagomal pa den e den dar lojliga javla gummiflarpen dar bak som inte verkar fylla nagon funktion… cool race form i baken dock!

Kop o ha kul! Jag kan rekommendera den, efter ringa erfarenheter…

Mvh / Martin

laugh.gif

• martin

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 16:41

Gummiflärpen i aktern har visst en funktion. Den förhindrar att luft sugs ner längs fenan och orsakar spinout. Nästan alla tidiga widestylebrädor med raceinspirerad design hade sådana 98-99. Orsaken har jag för mig var att tillverkarna hade svårt att få till ett bra släpp på slören med ökad brädbredd. Lösningen var att flytta bak fenan (på Seatrenden sitter den ju egentligen till hälften bakom själva brädan!). Flappern eleminerades senare mha andra bottenformer, men på Allstaren behövs den. Testa att ta bort den får du se. Då får man vara lätt på fötterna för att undvika spinout.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Någon som känner till denna bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.