Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som seglat Wollongong el. annat nära Sydney?

  • Någon som seglat Wollongong el. annat nära Sydney?

    Publicerad av anonym-anvandare på 1 juli, 2002 vid 14:29

    Är det någon som seglat Wollongong eller annat nära Sydney? Har inte hittat någon vindstatistik men dock bilder där det ser mycket gott ut med fina vågor, hur ofta sker detta? Är det värt att ta med vindsurfprylarna för en 5 månaders vistelse i Sydney (vad skall man i så fall ha med sig 4.0-5.2 + vågbräda,eller?), eller skall man nöja sig med vågsurfbrädan och hyra de (få?) gånger vinden inträffar. Vistelsen gäller aug tom jan…

    Någon som vet????

    Stefan

    anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • petter

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 15:19

    Vinden är inte lika jämn och stark som i WA men det seglas en del även här. Seglade själv aldrig i NSW utan prioterade surfing, vågorna är gudomliga! Träffade en norrman som pluggade uppe i Newcastle och enligt honom var det mest +5.5 och ibland 5.0 men vågorna var nästan jämt grymma. Ett par andra stränder jag hört ska fungera bra för vågsegling är Towradgi Beach, norra Wollongong samt Wanda vid Cronulla. Du kan surfa nästan varje dag så mitt tips är att kompletera med surfbräda.

  • petter

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 15:19

    Vinden är inte lika jämn och stark som i WA men det seglas en del även här. Seglade själv aldrig i NSW utan prioterade surfing, vågorna är gudomliga! Träffade en norrman som pluggade uppe i Newcastle och enligt honom var det mest +5.5 och ibland 5.0 men vågorna var nästan jämt grymma. Ett par andra stränder jag hört ska fungera bra för vågsegling är Towradgi Beach, norra Wollongong samt Wanda vid Cronulla. Du kan surfa nästan varje dag så mitt tips är att kompletera med surfbräda.

  • petter

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 15:20

    Vinden är inte lika jämn och stark som i WA men det seglas en del även här. Seglade själv aldrig i NSW utan prioterade surfing, vågorna är gudomliga! Träffade en norrman som pluggade uppe i Newcastle och enligt honom var det mest +5.5 och ibland 5.0 men vågorna var nästan jämt grymma. Ett par andra stränder jag hört ska fungera bra för vågsegling är Towradgi Beach, norra Wollongong samt Wanda vid Cronulla. Du kan surfa nästan varje dag så mitt tips är att kompletera med surfbräda.

  • petter

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 15:25

    …och då är det ju alltid bra att trycka refresh, refresh, refresh…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 18:30

    5.0 ibland låter ju inte så tokigt. Lättvindsräka som man är så kanske det kan betyda ännu mindre segel ibland. Någon med fler erfarenheter?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som seglat Wollongong el. annat nära Sydney?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.