Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Någon som skall köra i Särö idag? Stallviken?

  • Någon som skall köra i Särö idag? Stallviken?

    Publicerad av marcusgbg på 6 augusti, 2013 vid 13:47

    Är nybörjare och kompisen jag börjat köra med var upptagen i eftermiddag. Och jag går ogärna ner själv utan att ha någon till hjälp att ta ner den osv.

    Stallviken=bra nybörjarspot. långgrunt och sandstrand.

    andreasgbg svarade 10 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • marvoging

    Medlem
    6 augusti, 2013 vid 14:34

    Hallå. Jag skrev till dig på Surfses precis. Jag hänger gärna på som sagt 🙂

  • matoloco

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 07:47

    Hej på er! Var i särö kitear ni? Var parkerar ni? Denna veckan verkar lovande med vind och jag ledig!!

  • marvoging

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 08:00

    @matoloco 714327 wrote:

    Hej på er! Var i särö kitear ni? Var parkerar ni? Denna veckan verkar lovande med vind och jag ledig!!

    Jag har adlrig kört där själv, men var och tittade in stället i fredags. Det är lätt att ta sig dit genom att parkera vid drivingrangens parkeringsplats. Fortsätt att gå på vänster sida om den bron som går över hamnen. När vägen tar slut finns det en stig till vänster. Följ bara den så kommer du till stranden. Där finns det dock lite får som MarcusGBG sa att man får fösa undan lite för att ha möjlighet att launcha. Se länken för adressen. Huruvida det är att åka eller inte kan jag dock inte svara på.

    http://kartor.eniro.se/m/nooJk

  • matoloco

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:09

    Tack! Jag åker snart ditt och kollar!

  • marvoging

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 11:28

    @matoloco 714334 wrote:

    Tack! Jag åker snart ditt och kollar!

    Säg gärna hur det var sen… om du testat på det.

  • marcusgbg

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 13:25

    Fåren är inga problem. Om man inte är rädd för dem. Så snälla så. Oftast är de inte ens vid riggningsstället. Men är de det så får man bara gå fram mot dem så flyttar de sig. Igår va det 4 st andra som körde där. Och så jag och en kompis som harvade med min 12a. Den blev nog lite för stor i slutet då de andra körde med 10or.
    Bifogar en bild på Särö locals.
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1150262_10151501584923414_920610547_n.jpg

  • matoloco

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 14:34

    Hej marcus! Jag var precis där med familjen runt kl. 12 för att kolla lägget fast har missat dig. Såg elstängsel… Launchar du först och sedan går du över med kiten i luften?… Eller launchar du i vattnet?
    Jag bor nära så hör av dig nästa gång så kommer jag gärna… Är hemma nu på semester i 2 veckor 🙂

  • pripps

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 15:43

    Ingen risk att fåren äter lite på linorna ? 🙂
    /Tommy

  • marcusgbg

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 17:53

    Matoloco. Man kan lägga kiten på båda sidor av stängslet. Ibland har vi även burit ner den i vattnet och startat, Men nu när man börjar lära sig mer så launchar vi på land. Stängslet är ju inte så högt, men det ger stötar 🙂 har själv fått en hurring då jag råkade luta mig lite för länge mot det. Då vaknar man till. Och Pripps. Vi har inte haft problem med att fåren tar linorna än. Oftast går de bort när man kommer dit. De har ju en jättestor hage att leka i. Dock har det hänt att man råkat rigga draken i fårskit. Men den försvinner ju i vattnet sen 🙂

    Matoloco. Bor du i Särö eller?

  • matoloco

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 20:41

    yep, jag bor på särö… och stallviken skulle passa mig utmärkt! annars brukar jag åka till Rågelund eller Varberg. Marcus, jag har skickat pm till dig.

  • andreasgbg

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 17:51

    hej,
    är nybörjare sedan juli. Har åkt ner till Björkäng varje gång och kört. Vore ju underbart om det gick att köra i Särö.
    Hur är det i vattnet, mkt stenar?

    ska ni köra något i helgen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Någon som skall köra i Särö idag? Stallviken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.