-
Någon som surfat här?
Vem som hällst som har surfat eller kanske badat..något i närheten utav dessa ställen, o kan skriva lite kort hur det ser ut surfmässigt så hade det varit hyvens!
Log in to reply.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som surfat här?
Vem som hällst som har surfat eller kanske badat..något i närheten utav dessa ställen, o kan skriva lite kort hur det ser ut surfmässigt så hade det varit hyvens!
Jag och brorsan surfade i Olofsbo i juli. S som vred till SW. Kanonfint. Vi körde till solen gick ned bakom fyren. (Glommen?)
Hej!
Mina föräldrar har stuga i Olofsbo och är där året runt. Så jag har seglat ganska mycket där nere. Har även för mig att det på 80-talet var en väldigt populär surfstrand. Det finns fortfaradne vägsyltar i Olofsbo som visar vart man ska hålla sig någonstanns vid surfing. Jag rekomenderar dock att du seglar neråt hamnan (söder ut på stranden) Där har du en lite stenpir och vid rätt vindriktning kan det bygga lite vågor där.
Passa dig dock för stenar som finns närmare stranden. (har själv blivit uppspolad bland stenarna en gång med en böjd bom som resultat).
Om du ska ner dit och vill ha lite sällskap får du gärna höra av dig. Kommer att segla där en del i höst.
Ps. Under söndagens drabbning i Waveclassic körde de nere i Olofsbo. Vet inte hur förhållanderna var men mor och far se att det var mycket folk och bra med vind. Jag seglade i Kärradal hela söndagen och var nere i Olofsbo vid 18:00 och då var det bara två som körde Kite kvar på stranden. Ds.
/Inge
Log in to reply.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
There was a problem reporting this post.
Please confirm you want to block this member.
You will no longer be able to:
Please note: This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin. Please allow a few minutes for this process to complete.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som surfat här?
You must be logged in to create new discussions.