Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som surfat här?

  • Någon som surfat här?

    Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 5 september, 2003 vid 16:47

    Vem som hällst som har surfat eller kanske badat..något i närheten utav dessa ställen, o kan skriva lite kort hur det ser ut surfmässigt så hade det varit hyvens!

    inge svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2003 vid 20:07

    Jag och brorsan surfade i Olofsbo i juli. S som vred till SW. Kanonfint. Vi körde till solen gick ned bakom fyren. (Glommen?)

  • inge

    Medlem
    9 september, 2003 vid 11:57

    Hej!
    Mina föräldrar har stuga i Olofsbo och är där året runt. Så jag har seglat ganska mycket där nere. Har även för mig att det på 80-talet var en väldigt populär surfstrand. Det finns fortfaradne vägsyltar i Olofsbo som visar vart man ska hålla sig någonstanns vid surfing. Jag rekomenderar dock att du seglar neråt hamnan (söder ut på stranden) Där har du en lite stenpir och vid rätt vindriktning kan det bygga lite vågor där.
    Passa dig dock för stenar som finns närmare stranden. (har själv blivit uppspolad bland stenarna en gång med en böjd bom som resultat).
    Om du ska ner dit och vill ha lite sällskap får du gärna höra av dig. Kommer att segla där en del i höst.

    Ps. Under söndagens drabbning i Waveclassic körde de nere i Olofsbo. Vet inte hur förhållanderna var men mor och far se att det var mycket folk och bra med vind. Jag seglade i Kärradal hela söndagen och var nere i Olofsbo vid 18:00 och då var det bara två som körde Kite kvar på stranden. Ds.

    /Inge

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som surfat här?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.